header

Η αγορά αυτοκινήτου στο Ερεβάν
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΑΡΜΕΝΙΑ
Ημερομηνία: 05/05/2005
Έκδοση: Super User
Πηγή: AEPLAC
Κείμενο:
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του Armenian-European Policy and Legal Advice Center (AEPLAC) για την αγορά αυτοκινήτου στο Ερεβάν, αποτελεί κοινό μυστικό ότι στην Αρμενία ο πληθυσμός δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο , να το συντηρήσει και να πληρώνει τα πρόστιμα που του επιβάλλονται.

Παράλληλα τόσο η κακή ποιότητα του οδικού δικτύου , η ανεπαρκής οργάνωση και διαχείριση της κυκλοφορίας αλλά και η ελλιπής κατάρτιση των οδηγών, στρέφουν την πλειοψηφία των κατοίκων να κυκλοφορεί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς (κυρίως με μικρά ‘’λεωφορεία’’ 12-14 θέσεων και με το υπάρχον Μετρό των 7 σταθμών).


Στην έρευνα αναφέρθηκαν σαν σημαντικότερα κυκλοφοριακά προβλήματα αυτά της επιβαρυμένης κυκλοφορίας, των προβλημάτων με τα φανάρια ρύθμισης της κυκλοφορίας, της άγνοιας των κανόνων οδήγησης, ο υπερβολικός αριθμός των μικρών ‘’λεωφορείων ΄΄ μεταφοράς και η απουσία κατευθυντήριων πινακίδων κυκλοφορίας.


Από την μικρή μειοψηφία των κατοίκων κατόχων αυτοκίνητου , το 48% από αυτούς είναι ηλικίας από 18-35 ετών και το 24% ηλικίας 36-45 ετών.

Το 75% του συνόλου των ιδιοκτητών διαθέτουν αυτοκίνητο ρωσικής προέλευσης και το 25% αυτοκίνητο ευρωπαϊκής (κυρίως γερμανικής) προέλευσης.

Τα ρωσικής προέλευσης αυτοκίνητα έχουν μ.ο. ηλικίας τα 13,1 έτη και τα ευρωπαϊκής προέλευσης τα 11,5 έτη.


Από το 75% των αυτοκινήτων ρωσικής προέλευσης , το 58% είναι VAZ (Volski Avto Zavot)–κοινώς Lada- και το 17% είναι GAZ (Gorgofski Avto Zavot) -κοινώς Volga-.


Από τα Lada οι πιο διαδεδομένοι τύποι είναι το 2106 (Ziguli) και το Niva που αριθμούν πάνω από το 27% των πωλήσεων και από το Volga το μοντέλο 3110.


Από το 25% των αυτοκινήτων ευρωπαϊκής προέλευσης, το 8% είναι BMW ( κυρίως μοντέλα της σειράς 5 ), το 7% είναι Mercedes (κυρίως σειρά Ε) , το 4,5% είναι Opel (κυρίως το Vectra) και το υπόλοιπο 5,5% λοιπών εταιρειών.


Ο μ.ο. τιμής αγοράς (κατά την περίοδο αγοράς και για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα) για τα μοντέλα Lada κυμαίνεται στα 3.300 $ (η αξία αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου 5.000 $ ), για τα Volga στα 4.000 $ (αξία αγοράς καινούργιου στα 9.000 $), για τα BMW στα 7.600 $, για τα Mercedes στα 9.400 $ και για τα Opel στα 4.500 $.

Για το επίπεδο εισοδήματος των ιδιοκτητών αναφέρεται ότι οι κάτοχοι ρωσικών αυτοκινήτων έχουν μηνιαίο επίπεδο εισοδήματος μέχρι 500 $ και οι κάτοχοι ευρωπαϊκών μέχρι 2.500 $.


Το μέσο μηνιαίο κόστος συντήρησης αυτοκινήτου και εξόδων για καύσιμα ανέρχεται στα 50 $ για τα Lada , στα 65$ για τα Volga , στα 72 $ για τα BMW , στα 102 $ για τα Mercedes και στα 47 $ για τα Opel.


Σημειώνονται επίσης και τα παρακάτω στοιχεία τα οποία και δεν αναφέρονται στην έρευνα :

· κατά την παρούσα φάση στο Ερεβάν υπάρχουν οι εξής αντιπροσωπείες μη ρωσικών αυτοκινήτων : Mercedes (έτος ίδρυσης 2001), BMW (2001) , Nissan (2003), Toyota (2003), Renault (2004), Peugeot (2004), VW (2004) και Porcshe (2005).

· στην χώρα υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν άνω των 200 καινούργιων αυτοκινήτων πολυτελείας/υπερπολυτελείας (τα οποία αν δεν υπάρχει Αντιπροσωπεία εισάγονται κυρίως από το Dubai), μεταξύ των οποίων βρίσκονται Rolls Royce, Maybach , Bentley , Mercedes SL 500 κ΄ 600, HUMMER, Porsche Cayenne, Lexus Jeep κλπ.
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports