header

ΤΡΟΦΙΜΑ
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΚΟΡΕΑ, ΝΟΤΙΟΣ
Ημερομηνία: 13/11/2006
Έκδοση: Super User
Πηγή: ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΕΥ
Κείμενο:
ΤΡΟΦΙΜΑ

1. Γενικά

α) Αύξηση της οικονομικής ανάπτυξης ισοδυναμεί με αύξηση των κατά κεφαλή εισοδημάτων.

β) Όλο και περισσότερες γυναίκες ασχολούνται με επιχειρηματικές δραστηριότητες.

γ) Ισχυρή ανάγκη για νέα και διαφορετικής γεύσης είδη διατροφής.

δ) slogan: Συντήρηση και προστασία της ανθρώπινης υγείας. Για το λόγο αυτό, όλο και περισσότερο κατακτά έδαφος η ιδέα της καταναλώσεως βιολογικών προϊόντων.


Διανομή τροφίμων


Απευθείας στον καταναλωτή

σε χώρους εστιάσεως

1)ιδιωτικά εστιατόρια

2)εστιατόρια franchise (Mcdonald’s, KFC κλπ)

3)υπηρεσίες catering



Τζίρος αγοράς τροφίμων : 13,5 τρισεκ won το 2005 εκ των οποίων:

Ταχύτατη ανάπτυξη των εστιατορίων (συμπεριλαμβανομένων και των franchise) : 9%

II. Σημερινά χαρακτηριστικά της αγοράς τροφίμων στην Κορέα

α) Πολλοί μεσάζοντες.

β) Η πλειοψηφία των εταιρειών που ασχολούνται με το εμπόριο τροφίμων είναι μικρομεσαίες.

γ) Το εμπόριο τροφίμων επικεντρώνεται κυρίως στα αγροτικά προϊόντα, τα ψάρια και το κρέας.

δ) Η υποδομή στο συγκεκριμένο τομέα δεν είναι η καλύτερη δυνατή π.χ. όσον αφορά τους χώρους αποθηκεύσεως, την ροή της πληροφόρησης κλπ.

Όλα αυτά βεβαίως τείνουν να αλλάξουν επί τα βελτίω.

ΙΙΙ. Κύρια χαρακτηριστικά του Κορεάτη καταναλωτή τροφίμων:

α) Δίδει βασική σημασία στο ρόλο που παίζει η υγιεινή διατροφή.

β) Τείνει να αλλάξει τις γαστριμαργικές του συνήθειες υιοθετώντας Δυτικά πρότυπα.

γ) Δεν γνωρίζει πολλά πράγματα για τα εισαγόμενα προϊόντα και ως εκ τούτου απαιτείται ενημέρωσή του. Σημειώνω ότι μετά από έρευνα, διαπιστώθηκε ότι το 46% των Κορεατών αγοράζουν εισαγόμενα προϊόντα ελκυόμενοι από τη συσκευασία τους, και μόλις το 20%, λόγω της διαιτητικής τους χρησιμότητας.

δ) Του αρέσουν οι προσφορές δώρων και ειδικώτερα εκείνων που είναι “χρήσιμα για το σπίτι”.

ε) Επηρεάζεται από της προσφορές που γίνονται μέσω Internet ή telemarketing.


IV. Ρεαλιστική προσέγγιση της αγοράς τροφίμων.

α) Απαιτείται χρόνος και προσπάθεια για να εισαχθεί ένα ξένο προϊόν στην Κορέα και γίνει αποδεκτό. Η Υπηρεσία τροφίμων-φαρμάκων (KFDA) είναι αρκετά γραφειοκρατική και χρειάζεται ενημέρωση του καταναλωτή μέσω διαφημιστικών ή άλλων μηνυμάτων.

β) Δεν θα γίνει κανείς από τη “μιά στιγμή στην άλλη πλούσιος” αλλά εφόσον το προϊόν του κατακτήσει θέση στην αγορά της Κορέας, τα κέρδη δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα.

γ) Υπάρχει πολύ μεγαλύτερη διαφάνεια στο περιβάλλον της αγοράς τροφίμων άπ’ότι π.χ. στην Κίνα.

σ) Τα κέρδη επαναπατρίζονται πολύ εύκολα. Σε αντίθεση και πάλι με την Κίνα.

V. ΓΙΑΤΙ Η ΚΟΡΕΑ

Πολλοί εξαγωγείς μας έχουν επικεντρώσει τις προσπάθειες τους σε αγορές γειτονικές της Ν. Κορέας (Κίνα-Ιαπωνία) και όχι σε αυτή την ίδια . Γιατί;

α) Επειδή η Ιαπωνία θεωρείται εξαιρετικά αναπτυγμένη χώρα, με αγορά πρόσφορη για τα Δυτικά προϊόντα.

β) Επειδή γύρω από το Τόκιο, μία από τις μεγαλύτερες πληθυσμιακά πρωτεύουσες του κόσμου, συγκεντρώνεται μία πολύ μεγαλύτερη μάζα οιονεί καταναλωτών.

γ) Επειδή η Κίνα με οικονομική ανάπτυξη 9-10% ετησίως, ενόψει Ολυμπιακών 2008 και της ταχύτατης καπιταλοποιήσεως της, αντιμετωπίζεται ως το σύγχρονο “Eldorado” των απανταχού του κόσμου επιχειρηματιών. Βεβαίως σε αυτά προσθέτουμε τον ασυλλήπτου μεγέθους όγκο Κινέζων καταναλωτών.

Από την άλλη πλευρά η Κορέα:

α) Έχει και αυτή μία πολυκατοικημένη πρωτεύουσα που μαζί με την περιβάλλουσα αυτή ζώνη αριθμεί περί τα 20εκ. κατοίκους-καταναλωτές.

β) Η οικονομική της ανάπτυξη είναι σταθερότατη. Θα αγγίξει το 5% το 2006. Έξαλλου κάθε έτος κατατάσσεται στη 10η ή 11η θέση των πλέον ανεπτυγμένων οικονομικά χωρών.

γ) Η αγορά της δεν είναι αχανής και μερικούς φορές επικίνδυνη λογώ του εν πολλοίς αγνώστου περιβάλλοντος ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (περίπτωση Κίνας), ή του σκληρού διαπραγματευτικού κλίματος και της τεράστιας αυταγωνιστικότητας ομοειδών προϊόντων στην αγορά της Ιαπωνίας. Η αγορά της Κορέας είναι αντίθετα, αν μου επιτρέπεται η εκφραση, περισσότερο “συμμαζεμένη”, υπό την έννοια ότι πολύ εύκολα μπορεί να διαπιστωθεί το επιχειρηματικό ποιόν του υποψήφιου αγοραστή, αντιπροσώπου, η εισαγωγέα.

δ) Επίσης η Κορέα διαθετει, όσον αφορά τη σύγκρισή της με την Κίνα, πολύ περισσότερο καταρτισμένο δυναμικό (σε όλες τίς βαθμίδες απασχολήσης), καλύτερο σύστημα logistics και υπερέχει συντριπτικά σε επίπεδο τεχνολογίας και ποιότητας τραπεζικών υπηρεσιών.

Το 2005 το International Institute for Management Development με έδρα την Ελβετία, κατέταξε την Κίνα 38η και τη Ν. Κορέα 2η από απόψεως τεχνολογικής υποδομής παγκοσμίως.

Εξαλλου η Pricewaterhouse Coopers, απεφάνθη ότι το 2005 η Κορέα υπήρξε η υπ’αρ. 1 κορυφαία δύναμη διεθνώς στη διάθεση

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports