header

Η αγορά αναψυκτικών (soft drinks) στη Βουλγαρία το α' εξάμηνο 2010
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
Ημερομηνία: 20/07/2010
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σόφιας
Κείμενο: Πτώση συνέχισε να παρουσιάζει η κατανάλωση αναψυκτικών (soft drinks) στη Βουλγαρία παρά τη μικρή ανάκαμψη το δεύτερο τρίμηνο του 2010. Σύμφωνα με στοιχεια του βουλγαρικού Soft Drinks Association (BSDA), το πρώτο ήμισυ του 2010 πωλήθηκαν στη χώρα 712 εκ. αναψυκτικών όλων των κατηγοριών, ποσό που αντιστοιχεί με ετήσια μείωση της τάξης των 43 εκ. λίτρων. Παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι για την εξέλιξη αυτή ευθύνονται η χειροτέρευση της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών, η ανεργία και η ασθμαίνουσα τουριστική αγορά.

Η μόνη κατηγορία που γνώρισε μικρή αύξηση ήταν το παγωμένο τσάι (ice teas), αν και το μερίδιο του συγκεκριμένου προϊόντος στην τοπική αγορά είναι πολύ περιορισμένο. Αντιθέτως, τη μεγαλύτερη πτώση των πωλήσεων είχαν οι φρουτοχυμοί (20% σε ετήσια βάση). Οι πωλήσεις των εμφιαλωμένων νερών, τα οποία κατέχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο στην τοπική αγορά μη αλκοολούχων ποτών, υποχώρησαν κατά 5%. Τη μεγαλύτερη πτώση (13%) είχαν οι πωλήσεις των ανθρακούχων εμφιαλωμένων νερών. Οι Βούλγαροι καταναλωτές περιόρισαν, επίσης, τις αγορές ανθρακούχων αναψυκτικών και ενεργειακών ποτών (energy drinks και sports drinks κατά 8%).

O BSDA εκτιμά ότι η μικρή ανάκαμψη των πωλήσεων που παρατηρήθηκε το δεύτερο τρίμηνο οφείλεται τόσο στην έναρξη της θερινής περιόδου όσο και στις καλύτερες επιδόσεις των μικρών παραγωγών του κλάδου, που συνδυάστηκαν με μια πτώση των τιμών στην αγορά της τάξης του 2-5%.

Ιωάννης Μαρούτσος
Γραμματέας ΟΕΥ Γ'
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports