header

Εξελίξεις στα κορεατικά διυλιστήρια.
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΚΟΡΕΑ, ΝΟΤΙΟΣ
Ημερομηνία: 25/09/2013
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σεούλ (Αρμοδιότητα και για Βόρεια Κορέα)
Κείμενο: Τα κορεατικά διυλιστήρια αντιμετωπίζουν σειρά προβλημάτων, λόγω της εξειδίκευσής τους στο χαμηλής προστιθέμενης αξίας τμήμα της αγοράς, της στασιμότητας της ζήτησης διεθνώς και της θέσπισης αυστηρότερου ρυθμιστικού καθεστώτος στην εσωτερική αγορά.

Τα τέσσερα μεγαλύτερα κορεατικά διυλιστήρια (SK Innovation, GS Caltex, S-Oil και Hyundai Oilbank) επιδιώκουν τη μετατόπιση της παραγωγής τους σε εξαγωγικά και πιο κερδοφόρα προϊόντα, όπως τα λιπαντικά και άλλα πετροχημικά υψηλής προστιθέμενης αξίας. Επιπλέον, επέτυχαν τη συμμετοχή τους στην εκμετάλλευση σημαντικών πετρελαιοπηγών στο εξωτερικό. Παρόλα αυτά, το 80% των πωλήσεών τους εξακολουθεί να προέρχεται από χαμηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντα διύλισης.

Η αναδιάρθρωση του κλάδου επιβάλλεται να επιταχυνθεί στα αμέσως επόμενα χρόνια, καθώς τα ποσοστά κέρδους επί των πωλήσεων συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία, καθώς έπεσαν στο 0,98% κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με 2% το 2010. Το αντίστοιχο ποσοστό για τον κορεατικό βιομηχανικό τομέα γενικότερα στο πρώτο εξάμηνο ήταν 5,1%. Η πτώση των ποσοστών κέρδους των διυλιστηρίων οφείλεται στις διεθνείς τιμές πετρελαίου αλλά και στην κατασκευή νέων μονάδων διύλισης στην Κίνα.

Βέβαια στο βραχυχρόνιο διάστημα αναμένεται βελτίωση των συνθηκών στη διεθνή αγορά, κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης από τις ΗΠΑ.
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports