header

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γαλλία - Στοιχεία για το 2017
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 17/01/2018
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στη γαλλική αγορά παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 4,7% το 2017. Το μερίδιο των αυτοκινήτων με μηχανές diesel περιορίστηκε στο ήμισυ των πωλήσεων Ι.Χ. οχημάτων. Οι γαλλικές εταιρίες Peugeot και Renault φαίνεται να κερδίζουν πόντους στην εδώ αγορά, με το καινούργιο μοντέλο 3008 της Peugeot να ωθεί προς τα πάνω τις πωλήσεις του ομίλου PSA.

Έτσι, οι πωλήσεις νέων οχημάτων έφθασαν τις 2,11 εκατομμύρια εγγραφές αυτοκινήτων. Η ποσοστιαία ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς είναι σίγουρα ασθενέστερη από ό, τι τα δύο προηγούμενα χρόνια (5,1% το 2016 και 6,8% το 2015), αλλά οι συνολικές πωλήσεις φθάνουν σε νέο υψηλό επίπεδο, συγκριτικά με το 2016 που ήταν 2,015.

Εξαιτίας του σκανδάλου της Volkswagen και της αύξησης της φορολογίας, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα (diesel) υποχώρησαν σοβαρά σε σημείο που να αποτελούν την μειονότητα των πωλήσεων των νέων οχημάτων για το 2017. Στα πετρελαιοκίνητα ανήκει πλέον μόλις στο 47,29% των πωλήσεων νέων οχημάτων, σε αντίθεση με το 52,1% το 2016 και το 57,2% το 2015. Η μείωση αυτή ωφέλησε κυρίως τους βενζινοκινητήρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ακόμη και τους υβριδικούς κινητήρες που εξακολουθούν να είναι σχετικά περιθωριακοί στη Γαλλία.

Η PSA έχει ασφαλώς επωφεληθεί από τη συμβολή του χαρτοφυλακίου της Opel, η απόκτηση του οποίου τέθηκε σε ισχύ από τον Αύγουστο του 2017, αλλά όχι μόνο. Οι πωλήσεις της μάρκας Opel στη Γαλλία αντιπροσωπεύουν μόλις 30.248 οχήματα, ένας μικρός αριθμός συγκριτικά με τις 440.500 πωλήσεις της Peugeot (+9,7%)  και 270.352 πωλήσεις της Citroen (+5%). Συνολικά, το μερίδιο της αγοράς του ομίλου PSA έφθασε το 29,92% το 2017. Η άνοδος των πωλήσεων του ομίλου PSA είναι ταχύτερη από την συνολική ανάπτυξη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας (4,7%), λόγω του νέου μοντέλου 3008.

Η Renault επίσης κερδίζει έδαφος – 673.869 οχήματα πωλήθηκαν τον τελευταίο χρόνο (+3,4%). Το «Clio» παραμένει το νούμερο ένα σε πωλήσεις αυτοκίνητο στη Γαλλία ενώ το χαμηλού κόστους «Duster Dacia» το οποίο θα αντικατασταθεί το 2018, συνεχίζει να καταγράφει αύξηση (6,5%). Ακολουθούν τα μοντέλα της Peugeot, με το 208 να είναι το δεύτερο σε πωλήσεις στη Γαλλία, και το 3008 να κατακτά την τρίτη θέση.

Ανάμεσα στους ξένους ομίλους, η Volkswagen υποχώρησε κατά 0,6% το προηγούμενο έτος, με 160.440 καινούργιες εγγραφές οχημάτων.

Ωστόσο, αυτή η ανάκαμψη έχει μέχρι στιγμής ελάχιστο αντίκτυπο στις μετοχές των γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών στο Χρηματιστήριο και στην αγορά εργασίας. Αν και έχουν πραγματοποιηθεί προσλήψεις από τους δύο ομίλους (Renault και PSA), οι κατασκευαστές παραμένουν προσεκτικοί.

Παρά τα θετικά αποτελέσματα, η PSA, έχοντας έρθει κοντά στην πτώχευση το 2012, είναι ακόμα στη φάση μείωσης των εξόδων και θέτει ως στόχο το κόστος μισθοδοσίας να αποτελεί το 10% του κύκλου εργασιών της, σε αντίθεση με το 15% το 2014. Στον όμιλο PSA, μεταξύ του 2012 και του 2016 το προσωπικό έχει μειωθεί από 76.000 σε 55.000 μισθωτούς.

Η αξία των μετοχών της Renault και της PSA δεν αντανακλά τις κατά τα λοιπά καλές οικονομικές αποδόσεις των δύο πρωταθλητών της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Έτσι, από την 1η Ιανουαρίου 2017, η τιμή της μετοχής της PSA αυξήθηκε κατά 9,3% στα 16,93 ευρώ (σε συγχρονισμό με την πορεία του δείκτη CAC40, 9,4% το προηγούμενο έτος), ενώ της Renault υποχώρησε 0,9% στα 83,91 ευρώ.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports