header

Συμφωνία Amazon με γαλλική αλυσίδα λιανικού εμπορίου Monoprix
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 28/03/2018
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Τη συμφωνία μεταξύ της γαλλικής εταιρείας σούπερ μάρκετ Monoprix και του αμερικανικού κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon ανακοίνωσε τη Δευτέρα 26 τρέχ. ο γαλλικός όμιλος Casino, στον οποίο ανήκουν τα καταστήματα Monoprix. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, τα προϊόντα διατροφής του Monoprix θα προσφέρονται στους πελάτες της Amazon μέσω της υπηρεσίας Prime Now. Η συμφωνία καλύπτει αποκλειστικά την περιοχή του Παρισιού και των προαστίων του και τα προϊόντα θα είναι διαθέσιμα στην εφαρμογή και στον ιστότοπο της Amazon Prime Now.

Η συμφωνία αναμένεται να υλοποιηθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, χωρίς ωστόσο να έχουν δημοσιοποιηθεί οι οικονομικοί όροι της συνεργασίας. Παρόλα αυτά η συμφωνία έχει μεγάλη συμβολική σημασία, καθώς η Monoprix αποτελεί την πρώτη γαλλική αλυσίδα λιανικού εμπορίου, η οποία συνάπτει συμφωνία με τον αμερικανικό κολοσσό, σηματοδοτώντας την οριστική είσοδο της Amazon στον κλάδο των σούπερ μάρκετ της Γαλλίας.

Σύμφωνα με τη δήλωση του Προέδρου του Ομίλου Casino κ. Jean-Charles Naouri, μέσω αυτής της μοναδικής συνεργασίας μεταξύ της Amazon και της Monoprix, ο όμιλος ενισχύει τη στρατηγική διανομής του σε όλα τα κανάλια και προσεγγίζει ακόμη περισσότερο τους πελάτες και τις ανάγκες τους. Από την πλευρά του, ο Διευθυντής Γαλλίας της Amazon κ. Frédéric Duval υπογράμμισε ότι αυτή η εμπορική συνεργασία, η οποία εμπλουτίζει περαιτέρω την επιλογή της υπηρεσίας Prime Now, θα επιτρέψει στους πελάτες της Amazon Prime να επωφεληθούν από τους εξαιρετικά γρήγορους χρόνους παράδοσης στις παραγγελίες προϊόντων της Monoprix.

Κατά την έναρξη παροχής της υπηρεσίας, δύο καταστήματα Monoprix θα είναι υπεύθυνα για την προετοιμασία των παραγγελιών. Οι πελάτες της Amazon Prime Now θα έχουν πρόσβαση σε ένα εικονικό κατάστημα Monoprix, στο οποίο θα είναι διαθέσιμα επιλεγμένα προϊόντα, μεταξύ 5.000 και 10.000 κωδικών προϊόντων. Σε αυτά θα περιλαμβάνονται κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όπως το Monoprix Gourmet ή το Monoprix Bio αλλά πιθανώς και λοιπές γνωστές μάρκες. Οι τιμές θα είναι οι ίδιες με αυτές που βρίσκονται στην ιστοσελίδα monoprix.fr, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Monoprix κ. Régis Schultz, καθώς η γαλλική εταιρεία θα παραμείνει υπεύθυνη για την τιμολογιακή πολιτική και την πολιτική προώθησης των προϊόντων και η συνεργασία με την Amazon θα καλύπτει το κομμάτι της διανομής και ευρύτερα των logististics, στο οποίο η αμερικανική εταιρεία κατέχει ηγετική θέση.

Η είσοδος της Amazon στην γαλλική αγορά λιανικού εμπορίου αναμενόταν εδώ και αρκετούς μήνες. Σύμφωνα με τον γαλλικό τύπο, η Amazon France είχε προσεγγίσει το προηγούμενο διάστημα όλους τους σημαντικούς λιανοπωλητές τροφίμων στη χώρα. Ωστόσο, η προμήθεια ύψους 8%, την οποία εμφανιζόταν να επιβάλλει η Amazon σε όλες αγορές, φαίνεται να αποθάρρυνε ορισμένους από αυτούς. Σημειώνεται ότι το ύψος της προμήθειας δεν έχει επιβεβαιωθεί από τους εκπροσώπους της Monoprix, οι οποίοι αρκέστηκαν να δηλώσουν απλώς ότι η συμφωνία θα είναι κερδοφόρα για τη γαλλική εταιρεία.

Το γεγονός, ωστόσο, ότι ο όμιλος Casino και κατ' επέκταση η Monoprix ενέδωσαν στις πιέσεις του ψηφιακού γίγαντα, προκάλεσε μάλλον έκπληξη, καθώς οι δύο εταιρείες κατέχουν ηγετικές θέσεις στον ανταγωνισμό στο Παρίσι. Ταυτόχρονα, δύο θυγατρικές του ομίλου Casino, η Cdiscount, που αποτελεί τον μεγαλύτερο Γάλλο ανταγωνιστή της Amazon, και η εταιρεία Franprix, προσφέρουν επίσης υπηρεσίες άμεσης παράδοσης προϊόντων διατροφής. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι η Monoprix προσπαθεί να ανταγωνιστεί στην αγορά, μέσω της υπηρεσίας παράδοσης Prime Now της Amazon, η οποία προσφέρει παράδοση κατ' οίκον εντός μίας ώρας στις μεγάλες πόλεις, όπως η πρωτεύουσα, ώστε ο όμιλος να επικεντρωθεί στη μάχη κατά του κύριου ανταγωνιστή του Ε.Leclerc στον τομέα των παραδόσεων “Jour + 1” (παράδοση σε μία ημέρα), το πιο κερδοφόρο κομμάτι της αγοράς στον χώρο των παραδόσεων.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports