header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Νεώτερα από την οικονομική ζωή της Ν. Κορέας (Ιανουάριος 2008
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΚΟΡΕΑ, ΝΟΤΙΟΣ
Ημερομηνία: 27/03/2008
Συναπτόμενο αρχείο: radE16AAWWW6200F30_2008.doc
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σεούλ (Αρμοδιότητα και για Βόρεια Κορέα)
Πηγή: OEY Seoul
Κείμενο: 1. Η πορεία της Κορεάτικης οικονομίας
Οι περισσότερες ενδείξεις, υπαγορευόμενες από προβλέψεις εγκρίτων οικονομολόγων, αναφέρονται σε αύξηση του ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης της Ν. Κορέας, κατά 5%, τό τρέχον έτος. Αναμένεται επίσης όπως ο όγκος εξωτερικού εμπορίου, της ιδίας χώρας, φθάσει σε αξία τα 700 δις. $ και το κατά κεφαλή εισόδημα των Κορεατών υπερβεί τα 20.000$.

Ωστόσο, όσο εξακολουθεί η ενίσχυση του τοπικού νομίσματος (won) έναντι του Αμερικανικού δολαρίου και η διεθνής άνοδος της τιμής των καυσίμων, πάντα εγκυμονούν κίνδυνοι ανακοπής του ρυθμού ανάπτυξης της Ν. Κορέας. Ανησυχητικό εξάλλου είναι το φαινόμενο ελλείψεως επενδύσεων από εγχώριες όσο και ξένες εταιρείες. Ειδικώτερα ως προς το τελευταίο, ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος κ. Lee Myung-Bak μετά την ορκωμοσία του, την 25 τ.μ., ως ο ανώτατος άρχοντας της υπό εξέταση χώρας, έχει δεσμευθεί να λάβει μία σειρά δραστικών μέτρων, που θα στοχεύουν σε μία δραματική αλλαγή του επενδυτικού κλίματος.

Το 2007, οι εξαγωγές και πάλι, υπήρξαν ο κινητήριος μοχλός της Κορεάτικης οικονομίας. Η συνεισφορά τους στο Α.Ε.Π. ήταν της τάξεως του 37%. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι εξαγωγές αυτές έχουν σχετικώς αποδεσμευθεί, από τις αγορές των Η.Π.Α., την μεγαλύτερη καταναλωτική δύναμη διεθνώς. Ενώ στη δεκαετία του 90 το 30% των εξαγομένων Κορεατικών προϊόντων κατευθυνόταν στην Αμερική, το 2007 απορροφήθηκε μόλις το 13%. Κυριώτερος εξαγωγικός προορισμός της Ν. Κορέας έχει καταστεί η Κίνα.

Το 2007 λοιπόν, οι εξαγωγές αγαθών της υπό εξέταση χώρας, αυξήθηκαν κατά 14,1% φθάνοντας σε ρεκόρ αξίας τά 371,5 δις.$. Στην αύξηση αυτή, συνεισέφεραν κυρίως οι πωλήσεις μηχανημάτων, πλοίων και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού. Για τό 2008, πιθανολογείται αύξηση του ποσοστού κατά 11,4% και αξία εξαγομένων προϊόντων ύψους 413δις.$.

Από την πλευρά τους, οι εισαγωγές αγαθών ανήλθαν, το 2007, σε 356,8δις.$. Το εμπορικό ισοζύγιο αγαθών ήταν συνεπώς θετικό για τη Ν. Κορέα(14,7 δις.$).

Αντίθετα, το ισοζύγιο υπηρεσιών παρουσίασε έλλειμμα-ρεκόρ, ύψους 20,6 δις.$ το παρελθόν έτος, λόγω κυρίως αυξήσεως του τουριστικού ρεύματος εκτός Ν. Κορέας.

Στη συνέχεια των προβλέψεων για το μέλλον της Κορεάτικης οικονομίας κατά το 2008, οικονομολόγοι πιθανολογούν ότι το ΑΕΠ θα υπερβεί το 1τρις.$. Πέρσυ κυμάνθηκε στα 970 δις.$. Σημαντικό θεωρείται ότι κατά τα 4 τελευταία έτη το ΑΕΠ της Ν. Κορέας, αυξάνεται κατά μέσο όρο, ετησίως κατά 85 δις.$. Αξία ΑΕΠ ύψους 1 τρις. $, κατά τη Διεθνή Τράπεζα, ισοδυναμεί προς το 2,1% της διεθνούς οικονομίας. Το τελευταίο ποσοστό αντιστοιχεί προς το μέγεθος της οικονομίας της Βραζιλίας (10η οικονομική δύναμη διεθνώς το 2006).

Ενώ το ύψος του χρέους από στεγαστικά δάνεια έφθασε τα 600 τρις. won (1$: περίπου 924 won) τον Σεπτέμβριο 2007, και οικονομικοί κύκλοι πιθανολογούν αύξηση των επιτοκίων, το 2008, κατά μέσο όρο, στο 6%, παρήγορη είναι η πρόβλεψη για αύξηση των νέων θέσεων εργασίας κατά 20.000 το τρέχον έτος (Το 2007 είχαν δημιουργηθεί 280.000 θέσεις εργασίας). Η ανεργία κυμαίνεται σε ποσοστό 3,1%-3,2%.

Το Εμπορικό- Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ν. Κορέας σε ανακοίνωση του εκτιμά ότι το μέγεθος της παραοικονομίας ισοδυναμεί προς το 30% του ΑΕΠ ανερχόμενο σε 250 τρις. won. Το ίδιο Επιμελητήριο, προς πάταξη του φαινομένου, εισηγείται τη θέσπιση μέτρων για ελάφρυνση της φορολόγησης των εγχωρίων εταιρειών και την κατάργηση νόμων που εμποδίζουν την απρόσκοπτη επιχειρηματική δραστηριότητα προς επικράτηση διαφάνειας.
Η Ν. Κορέα καταλαμβάνει την 43η θέση, ανάμεσα στις 145 χώρες του ΟΟΣΑ, στον τομέα της παραοικονομίας.

ΙΙ. Εξωτερικό εμπόριο
Χαρακτηριστικό της οικονομίας της Ν. Κορέας κατά το παρελθόν έτος είναι η εκ νέου αύξηση της αξίας των εξαγωγών και της καταναλωτικής ζήτησης. Αυτά, εν μέσω θεαματικής ανόδου της τιμής των καυσίμων και των πρώτων υλών διεθνώς, καθώς και των τελευταίων περιπετειών της Αμερικανικής οικονομίας.

Το 2007 οι εξαγωγές της Ν. Κορέας ανήλθαν στα 371,489δις $ ενώ οι εισαγωγές στα 356,845 δις $. Το εμπορικό ισοζύγιο σημείωσε πλεόνασμα 14,64δις $. Το σύνολο της αξίας των εμπορικών συναλλαγών έφθασε τα 728 ,32 δις $ δις $ και κατέστησε τη Ν. Κορέα 11η εμπορική δύναμη διεθνώς. Εξάλλου, η αύξηση ανταγωνιστικότητας των Κορεατικών προϊόντων εξουδετέρωσε εν μέρει την υψηλότερη τιμή τους που διαμορφώθηκε λόγω της εξακολουθητικής ισχυροποιήσεως του won έναντι του Αμερικανικού νομίσματος.

Η αύξηση της καταναλώσεως ήταν ως επί το πλείστον σταθερή. 4,1% την περίοδο Ιανουαρίου–Μαρτίου 2007, 4,2% Απριλίου-Ιουνίου 2007, και 4,7% Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Μόνον το δ΄τρίμηνο του παρελθόντος έτους σημείωσε μείωση (-3,7%).

Εξάλλου την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2007, το ακαθάριστο εθνικό εισόδημα ανήλθε κατά 5,4% προσδίδοντας ώθηση και στο ΑΕΠ που αυξήθηκε κατά 5,2%. Ήταν η πρώτη φορά εδώ και 5 έτη που το AΕΠ της υπό εξέταση χώρας σημείωσε αύξηση άνω του 5%.

Πέραν όμως των επιτυχιών στην πορεία της Κορεάτικης οικονομίας, υπήρχαν και ορισμένα δυσάρεστα, όπως η κατά 10% μείωση των επενδύσεων στις επιχειρήσεις κατά το α΄εξάμηνο του 2007. Επίσης οι επενδύσεις στις κατασκευές (συνιστούν το 18% του ΑΕΠ) μειώθηκαν το α΄ εξάμηνο του παρελθόντος έτους κατά 3%.

Το 2007, ανακοινώθηκε η δημιουργία 281.000 νέων θέσεων εργασίας. Ωστόσο η ανεργία μεταξύ των νέων εξακολουθεί να κυμαίνεται γύρω στο 7%.

Λόγω των κλυδωνισμών της Αμερικανικής οικονομίας, ο χρηματιστηριακός δείκτης (KOSPI) της Ν. Κορέας από 2.000 μονάδες τον Ιούλιο 2007, κατακρημνίσθηκε στις 1.600 το Δεκέμβριο του ιδίου έτους.

Όπως δήλωσε εξάλλου η Κεντρική Τράπεζα της Κορέας (5-12-2007), ο ρυθμός ανάπτυξης της χώρας ενδεχομένως να κυμανθεί στο 4,7% το 2008 (από 4,85% το 2007).

ΙΙΙ. Η επενδυτική δραστηριότητα της Ν. Κορέα στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του εδώ Υπουργείου Οικονομίας – Οικονομικών το 2007 οι Κορεάτικες εταιρείες επένδυσαν στο εξωτερικό κεφάλαια ύψους 27,6 δις.$, ποσό που είναι σχεδόν κατά 50%, μεγαλύτερο εκείνου του 2006. Δύο υπήρξαν οι κυριώτερες αιτίες:

α) Η διευκόλυνση εξαγωγής κεφαλαίων Νοτιοκορεατικών εταιρειών από την κυβέρνηση της υπό εξέταση χώρας.
β) Η αναγκαιότητα εξεύρεσης πρώτων υλών (που στερείται η Ν. Κορέα) στο εξωτερικό με την παράλληλη ίδρυση θυγατρικών εταιρειών που εκμεταλλεύθηκαν τις παρεχόμενες, σε τρίτες χώρες, ευκαιρίες.

Το 2007 οι επενδύσεις μεγάλων εταιρικών ομίλων (όπως οι Samsung, Hyundai κ.λ.π) σε τρίτες χώρες αυξήθηκαν κατά 31,7%, ενώ εκείνες που προήλθαν από μικρομεσαίες επιχειρήσεις κατά 89,9%.

Το ενδιαφέρον των Κορεατικών εταιρειών επικεντρώθηκε κυρίως στην Κίνα (ποσοστό 23,5% στο σύνολο των αμέσων επενδύσεων της υπό εξέταση χώρας διεθνώς), τις Η.Π.Α (15,7%) το Βιετνάμ (9,2%) και το Χονκ Κόνγκ (5,7%).

IV. Οι Νοτιοκορεατικές εργοληπτικές εταιρείες στο χώρο των Μ. Ανατολής.

Η ισχυρή ζήτηση κατασκευής πάσης φύσεως κτιριακών μονάδων στο χώρο της Μ. Ανατολής, λόγω σημαντικότατης ροής εκεί ρευστού από την ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων, έχει προσδώσει μία ιδιαίτερη ώθηση στις εργασίες των κατασκευαστικών εταιρειών της Ν. Κορέας, στην γεωγραφική αυτή περιοχή.

Σύμφωνα με στοιχεία της ICAK(International Contractors Association of Korea), οι προαναφερόμενες κατασκευαστικές εταιρείες, είχαν αναλάβει το 2007 την εκτέλεση παραγγελιών ύψους 38 δις.$ από 75 διαφορετικές χώρες. Είναι το μεγαλύτερο ύψος παραγγελιών, αφότου οι Κορεάτικες εργοληπτικές εταιρείες το έτος 1965, άρχισαν να δραστηριοποιούνται διεθνώς. Από το ανωτέρω ποσό, 20 δις.$ προέρχονταν ως επί το πλείστον από χώρες της Μ. Ανατολής, ήτοι κυρίως από τα Η.Α.Ε. (5,6δις.$), τη Λιβύη (4,6 δις.$) και τη Σαουδική Αραβία (3,57 δις.$).

Η Doosan Heavy Industries and Constructions Co., υπερέχει σε αριθμό παραγγελιών (5,3 δις.$). Ακολουθούν οι Hyundai Heavy Industries Co., με 3,9 δις.$, Samsung Engineering Co., με 3,27 δις.$ και GS Engineering and Construction Corp. με 3,25 δις.$.

Το σύνολο των εργοληπτικών εταιρειών της Ν. Κορέας ανερχόταν το 2007 σε 226 έναντι 131 το 2006. Από το β' ήμισυ του 2003, λόγω των μέτρων της τότε κυβέρνησης για πάταξη της ραγδαίας αυξήσεως της τιμής των ακινήτων, αναγκάσθηκαν να στρέψουν την προσοχή τους στις διεθνείς αγορές. Επειδή όμως, προκειμένου για τις χώρες της Μ. Ανατολής, είναι πολύ πιθανή μία διαφοροποίηση των οικονομικών συνθηκών μετά από πτώση της τιμής του πετρελαίου, οι κατασκευαστικές εταιρείες της υπό εξέταση χώρας δραστηριοποιούνται ήδη και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές όπως η Ασία, η Ανατολική Ευρώπη και η Αφρική.

V. Φιλοδοξία τον νέου Προέδρου της Ν. Κορέας για βελτίωση του οικονομικού κλίματος.

Ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος της Ν. Κορέας κ. Lee Myung Bak, έχει ήδη δηλώσει ότι θα δημιουργήσει ένα φιλελεύθερο κλίμα για την εισροή ξένων επενδύσεων στη χώρα του.

Ο προαναφερόμενος, οφείλει την δημοτικότητά του και συνεπώς την εκλογή του, στο προεδρικό αξίωμα με την αξιοποίηση του χειμάρρου Cheonggye, ο οποίος αποτελούσε εστία μολύνσεως στο κέντρο της Σεούλ. Κατά τη διάρκεια της εκβιομηχανίσεως της Κορέας, δεκάδες έτη πριν, ο χείμαρρος είχε καλυφθεί από ένα οδόστρωμα ταχείας κυκλοφορίας στο οποίο εκινούντο περί τα 170.000 οχήματα ημερησίως. Ο κ. Lee, ως Δήμαρχος Σεούλ, αν και δέχθηκε καταιγιστική κριτική, προχώρησε στη διαμόρφωση της συγκεκριμένης περιοχής αποκαλύπτοντας τον χείμαρρο και δημιουργώντας ένα ευχάριστο χώρο αναψυχής εκτεινόμενο σε μήκος αρκετών χιλιομέτρων. Πέραν του ότι άλλαξε την όψη του κέντρου της Σεούλ επί τα βελτίω, ο άλλοτε Δήμαρχος κα Πρόεδρος, κατόρθωσε σε συνεννόηση με τους καταστηματάρχες και υπαίθριους πωλητές της περιοχής να μη θίξει, στο ελάχιστο, τα επαγγελματικά τους συμφέροντα.

Ο Lee Myung Bak αναμένεται να προσδώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην βελτίωση της οικονομικής καταστάσεως της χώρας του. Άλλωστε προέρχεται από την επιχειρηματική οικογένεια: Σε ηλικία 40 ετών ήταν ήδη αντιπρόεδρος της εταιρείας Hyundai Engineering and Construction.

Οι επαγγελίες του, ως υποψηφίου Προέδρου, για ενίσχυση της Κορεατικής οικονομίας, είναι οι εξής:
α) Αύξηση του ρυθμού οικονομικής αναπτύξεως κατά 7%.
β) Ετήσιο κατά κεφαλή εισόδημα $40.000.
γ) Ενίσχυση των εσωτερικών επενδύσεων με απάλειψη των διατάξεων που δυσχεραίνουν την ιδιωτική πρωτοβουλία και περικοπή φόρων ύψους περίπου 12,6 τρις. won.
δ) Φιλελευθεροποίηση των διατάξεων που διέπουν την λειτουργία των chaebol (οι μεγάλοι όμιλοι εταιρειών όπως η Hyundai, Samsung, LG, κ.λπ.)
ε) Δημιουργία ταμείου ύψους 20-33 τρις. won για ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από την ιδιωτικοποίηση μερικών κρατικών επιχειρήσεων όπως π.χ. η Korea Development Bank.
στ) Μείωση της φορολογίας ακινήτων.
ζ) Κατασκευή ενός ποταμίου άξονα ο οποίος θα συνδέει τη Νότια με τη Βόρεια Κορέα (Pan Korean Grand Waterway) και ο οποίος θα διασχίζει την υπό εξέταση χώρα σε μήκος 500χλμ. Οι υποστηρικτές του έργου ισχυρίζονται ότι αυτό θα μειώσει κατά πολύ τα έξοδα μεταφοράς, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, θα αποκαθάρει τον υδατικό πλούτο και θα συντελέσει στην ενίσχυση του τουρισμού. Ωστόσο πρόσφατη μελέτη, που περιέλαβε τις μεγαλύτερες μεταφορικές εταιρείες της Ν. Κορέας, καταδεικνύει ότι το 77% από αυτές δεν αισθάνονται την ανάγκη χρησιμοποιήσεως της ποταμίας αυτής οδού, ενώ σε ποσοστό 57% ισχυρίσθηκαν ότι δεν θα την χρησιμοποιήσουν ακόμη και εάν το έργο περατωθεί. Υπολογίσθηκε επίσης ότι για ένα container 20 ποδών με δρομολόγιο από Busan στη Σεούλ θα απαιτηθεί χρόνος 26-50 ωρών ενώ οδικώς απαιτούνται μόνο 5-6 ώρες. Οι αντίθετοι στη δημιουργία του παταμίου άξονα προβάλλουν επίσης ως επιχείρημα την καταστροφή του φυσικού πλούτου που θα συντελεσθεί με την κατασκευή του. Άλλες διαφορές υποστηρικτών και μη του έργου συνοψίζονται ως εξής:

Ζήτημα Υπέρ Κατά
Κόστος κατασκευής 16 τρις. won 50 τρις. Won
Χρόνος μεταφοράς
(Busan-Seoul)
24 ώρες 72 ώρες

Δυνατότητα μεταφοράς
25,26 εκ. τόννων 5,6 εκ. τόννων
Απασχολούμενοι 300.000 άτομα Μόνον 380 άτομα
(οι υπόλοιποι θα είναι εποχιακοί εργάτες)

η) Ελάττωση της γραφειοκρατίας και προσέλκυση ξένων επενδυτών με μείωση της επ’ αυτών φορολογίας στα επίπεδα του Χονγκ Κονγκ και της Σιγκαπούρης και πάταξη των παρανόμων δραστηριοτήτων των εργατικών συνδικάτων.

θ) Δημιουργία 600.000 θέσεων εργασίας ετησίως, εφόσον ο ρυθμός οικονομικής αναπτύξεως κυμαίνεται στο 7%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στο οικονομικό επιτελείο του νεοεκλεγέντος Προέδρου συμπεριλαμβάνονται και δύο ξένοι: ο κ. David Eldon, πρώην Πρόεδρος της Shanghai Banking Corporation του group HSBC και της Dubai International Financial Center Authority, σύμβουλος κατά την προεκλογική εκστρατεία του κ. Lee Myung Bak και ο κ. Willian A. Ryback που εργάσθηκε σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όπως οι US Federal Reserve και Hong Kong Central Bank. Ορισμένοι οικονομικοί αναλυτές ισχυρίζονται ότι επί θητείας νέου Προέδρου θα υπάρξει χρησιμοποίηση αλλοδαπών σε καίριες θέσεις του δημοσίου τομέα.

VI. Προσκόμματα στην επικύρωση της συμφωνίας ελευθέρου εμπορίου Ν. Κορέας – Η.Π.Α.

Μετά από νομική επεξεργασία, προωθήθηκε στη Βουλή της Ν. Κορέας, πρός επικύρωση, το κείμενο της συμφωνίας ελευθέρου εμπορίου (ΣΕΕ) μεταξύ Ν. Κορέας, και Η.Π.Α. που υπεγράφη τον Ιούνιο 2007. Εν τούτοις, πολύς δρόμος φαίνεται ότι απομένει ώσπου να κυρωθεί από το Κορεάτικο Κοινοβούλιο. Αναμένεται να εγκριθεί από δύο ακόμα υποεπιτροπές της Βουλής και τελικά από την ολομέλεια της.

Ενόψει των βουλευτικών εκλογών της 9 Απριλίου τ.ε., τα μέλη του σημερινού Κοινοβουλίου δεν επιδεικνύουν ιδιαίτερη σπουδή, αποφεύγοντας να διακινδυνεύσουν απώλεια ψήφων. Ειδικώτερα εκείνα που εκλέγονται σε αγροτικές περιοχές, οι οποίες αντιτίθενται σφόδρα στην ΣΕΕ.

Εφόσον το κείμενο συμφωνίας δεν επικυρωθεί μέχρι τα τέλη τ.μ., είναι αβέβαιο πότε θα εγκριθεί τελικά από τη Βουλή που θα προκύψει από τις επόμενες εκλογές.

Δυσκολίες για επικύρωση της Σ.Ε.Ε. υπάρχουν και στις Η.Π.Α. μεσούσης μάλιστα της εκστρατείας για εκλογή Προέδρου στην ίδια χώρα.

VII. Αποτελέσματα 6ου γύρου συνομιλιών ΕΕ-Ν. Κορέας για την υπογραφή συμφωνίας ελευθέρου εμπορίου.

Σημαντικά βελτιωμένο ήταν το κλίμα των συζητήσεων για την υπογραφή συμφωνίας ελευθέρου εμπορίου (ΣΕΕ) μεταξύ των αντιπροσωπειών της Ε.Ε. και της Ν. Κορέας στη Σεούλ κατά τον 6ο γύρο των μεταξύ τους συνομιλιών (18 Ιανουαρίου και 1 Φεβρουαρίου 2008). Αυτό προκύπτει από δηλώσεις των επικεφαλής των συζητήσεων κ.κ. Ignacio Garcia Bercero και Kim Han-soo.

Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών υπήρξε κοινή συμφωνία να αφεθούν ως τελευταία, «ευαίσθητα» θέματα όπως τα μη δασμολογικά εμπόδια στην εισαγωγή οχημάτων από την Ε.Ε. στην υπό εξέταση χώρα, και τα ποσοστά δασμών που θα ισχύσουν εκατέρωθεν για ορισμένα προϊόντα.

Σημαντική πρόοδος επιτεύχθηκε σε ορισμένους τομείς όπως:
• οι επιδοτήσεις στο εμπόριο,
• το anti-dumping,
• τα δικαιώματα της πνευματικής ιδιοκτησίας,
• οι υπηρεσίες και
• τα επενδυτικά πρωτόκολλα.

Ο κ. Bercero εξέφρασε εξάλλου την πεποίθηση ότι θα απαιτηθεί «πολιτική βούληση» για επίλυση ορισμένων προβλημάτων που προκύπτουν από την ύπαρξη δασμολογικών και μη δασμολογικών εμποδίων στην εισαγωγή ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Το ίδιο και για την εξομάλυνση διαφορών ως προς την μεταχείριση των αγροτικών προϊόντων της Ν. Κορέας. Ο γεωργικός τομέας είναι εξαιρετικά κρίσιμος για την υπό εξέταση χώρα.

Ο τελευταίος γύρος συνομιλιών, επικεντρώθηκε ως επί το πλείστον, στα βασικά πρωτόκολλα που αφορούν στους κανόνες προέλευσης ορισμένων προϊόντων. Στις δύο πλευρές δόθηκε η ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερη η μία τις θέσεις της άλλης, ωστόσο οι κανόνες προέλευσης αποτελούν ένα «πολύ σύνθετο τεχνικό πρόβλημα».

Ο 7ος γύρος των συζητήσεων έχει ορισθεί για τον Απρίλιο τ.ε.

VIII. Ανασκόπηση των εμπορικών σχέσεων Ελλάδας- Ν. Κορέας κατά το 2007.
Προκειμένου να έχουμε μία καλύτερη εικόνα της εξέλιξης των εμπορικών σχέσεων της Ελλάδας με τη Ν. Κορέα κατά το παρελθόν έτος, παραθέτουμε συγκριτικά στοιχεία σε σχέση με έτη 2005 και 2006:

α) Εξαγωγές Ν. Κορέας προς Ελλάδα (σε χιλ. Δολ. Η.Π.Α.)
(Πηγή: Korea Customs Service)
2005 2006 2007
Κωδικός Είδος Αξία Αξία Αξία
8901 Κρουαζιερόπλοια, σκάφη αναψυχής,
Ferryboats, φορτηγά πλοία, μαούνες
και παρόμοια σκάφη για τη μεταφορά προσώπων. 1.157.834 2.313.315 1.030.921
8703 Αυτοκίνητα και άλλα οχήματα μετά κινητήρος, προοριζόμενα για τη μεταφορά προσώπων. 2.55.233 176.174 183.277
4011 Ελαστικά αυτοκινήτων 8.413 11.229 15.315
8525 Συσκευές αναμεταδόσεως για ραδιοτηλεφωνία, ραδιοτηλεγραφία, ραδιοφωνικές εκπομπές.
Τηλεοπτικά μηχανήματα. Συσκευές σταθερής εικόνας. 69.116 53.760 1.447
8418 Ψυγεία, καταψύκτες 15.172 12.869 13.318
8517 Τηλεφωνικές συσκευές 624 216 93.202
7208 Προϊόντα σιδήρου ή χάλυβα πάχου 600mm και πλέον 142 12.170 65.358
8415 Συσκευές κλιματισμού 13.172 11.916 23.332
8708 Μέρη και εξαρτήματα οχημάτων 14.679 14.264 14.078
8528 Συσκευές λήψεως για τηλεόραση. Video monitors. Video projectors. 4.117 3.870 8.893
6004 Πλεκτά ενδύματα 5.258 3.851 4.754
5503 Συνθετικές ίνες μη επεξεργασμένες για την κλωστοϋφαντουργία 3.664 5.126 6.256
Σύνολο 1.547.424 2.618.760 1460.151
Λοιπά 245.458 149.473 200.772
Γενικό Σύνολο 1.792.882 2.768.233 1.660.923

β) Εξαγωγές Ελλάδος προς Ν. Κορέα (σε χιλ. δολ. Η.Π.Α.)
(Πηγή: Korea Customs Service)
2005 2006 2007
Κωδικός Είδος Αξία Αξία Αξία
8470 Υπολογιστικές μηχανές 0 1 17.255
2401 Καπνός (ακατέργαστος) 21.036 20.426 11.408
5201 Βαμβάκι (μη “λαναρισμένο ή χτενισμένο”) 18.850 5.693 6.890
2710 Πετρελαιοειδή 32.573 15.035 1.518
4302 Κατεργασμένα γουνοδέρματα 2.959 4.595 3.480
6802 Οικοδομικές πέτρες 2.022 2.359 1.451
2008 Φρούτα, ξηροί καρποί, μέρη φυτών, συσκευασμένα ή διατηρημένα. 1.804 1.630 1.254
3304 Προϊόντα ομορφιάς, make up.
Προϊόντα περιποιήσεως δέρματος. 1.458 1.614 583
1509 Ελαιόλαδο 1303 841 893
2204 Οίνοι 26 9 19
7117 Ψευδοκοσμήματα 124 520 58
7113 Κοσμήματα από πολύτιμα μέταλλα 933 1.032 1.133
0304 Φιλέττα ψαριών (φρέσκα, σψυγμένα, κατεψυγμένα) 10 522 1.336
8906 Λοιπά Θαλάσσια σκάφη 926 280 519
7602 Απορρίματα αλουμινίου και scrap 868 401 537
3004 Φάρμακα σε συσκευασία για λιανική πώληση 117 686 68
Σύνολο 85.009 55.644 48.402
Λοιπά 7.748 27.785 11.720
Γενικό Σύνολο 92.757 83.429 60.122

Ο όγκος την εμπορικών συναλλάγων την δύο χωρών ανήλθε το 2007 στα 1.721.045 εκ. $. Το έλλειμμα για την Ελλάδα έφθασε τα 1.600.801 εκ.$ (Το 2006 ανερχόνταν σε 2.684.804 εκ.$).
Το παρελθόν έτος, η Ελλάδα κατείχε την 89η θέση από πλευράς εισαγωγών εκ μέρους της Ν. Κορέας και την 38η από πλευράς εξαγωγών της.
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports