header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Έρευνα της γερμανικής επιτροπής ανταγωνισμού στο λιανεμπόριο τροφίμων
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ημερομηνία: 17/02/2011
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ντύσσελντορφ
Κείμενο: Έρευνα της γερμανικής επιτροπής ανταγωνισμού στο λιανεμπόριο τροφίμων

Την έναρξη διαδικασίας διευρεύνησης των συνθηκών ανταγωνισμού στο λιανεμπόριο τροφίμων ανακοίνωσε στις 14 Φεβρουαρίου η γερμανική επιτροπή ανταγωνισμού. Κύριο σκεπτικό είναι ότι ο βαθμός συγκέντρωσης της αγοράς είναι πολύ υψηλός και συνεχώς αυξανόμενος, καθώς οι 4 μεγαλύτεροι όμιλοι - Aldi, Schwarz Gruppe (Lidl, Kaufland), Edeka, Rewe – έχουν μερίδιο αγοράς 85%. Με βάση τις δηλώσεις του προέδρου της γερμανικής επιτροπής ανταγωνισμού Andreas Mundt, μόνο σε 40 από τις 275 ομάδες προϊόντων παρατηρήθηκαν το 2010 πραγματικοί πόλεμοι τιμών – διαπίστωση που έρχεται σε αντίθεση με την παρατήρηση ότι οι τιμές στα γερμανικά supermarket είναι οι χαμηλότερες της Ευρώπης.

Η διαδικασία διερεύνησης θα αφορά τόσο τις (οριζόντιες) σχέσεις μεταξύ των εμπορικών ομίλων, όσο και τις (κάθετες) σχέσεις μεταξύ εμπόρων και παραγωγών, και θα εστιαστεί στις ομάδες προϊόντων όπου υπάρχει πολύ έντονη παρουσία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αλλά και στις ομάδες προϊόντων όπου υπάρχουν ισχυρές μάρκες.

Με την έναρξη της διαδικασίας, γενικεύεται η διερεύνηση της επιτροπής ανταγωνισμού στον κλάδο των τροφίμων, καθώς έχουν προηγηθεί υποθέσεις οριζόντιας συμπαιγνίας μεταξύ παραγωγών (ιδίως για τους κλάδους των ζαχαρωδών, του καφέ και των ζωοτροφών), ενώ πέρυσι τον Ιανουάριο για πρώτη φορά είχαν πραγματοποιηθεί αιφνιδιαστικοί έλεγχοι στα γραφεία των σημαντικότερων αλυσίδων supermarket της χώρας, προκειμένου να εξετασθεί κατά πόσον υπήρχε συμπαιγνία μεταξύ παραγωγών τροφίμων και supermarket.

Αντιγόνη Μαριόλη
Γραμματέας ΟΕΥ B΄


exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports