Search

Search Icon

search

header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Πιθανότητα πτώχευσης βουλγαρικών σιδηροδρόμων (BDZ)
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
Ημερομηνία: 13/10/2011
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σόφιας
Κείμενο: Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, που επικαλούνται εκπροσώπους του βουλγαρικού Υπουργείου Μεταφορών, ο Βουλγαρικός Κρατικός Σιδηρόδρομος (BDZ) απειλείται με κατάρρευση, καθώς η γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW απαίτησε να της επιστραφούν οι 50 πετρελαιοκίνητοι και ηλεκτροκίνητοι συρμοί τύπου Siemens που αγόρασε η βουλγαρική κυβέρνηση μετά το 2003. Σύμφωνα με τη σύμβαση αγοράς των συρμών, ο BDZ έπρεπε να καταβάλει δόσεις αποπληρωμής των συρμών έως το 2017.

Η απαίτηση της KfW να επιστραφούν οι συρμοί έρχεται σε συνέχεια της απόφασης του BDZ να διακόψει το συμβόλαιό του με την ασφαλιστική εταιρία Allianz Bulgaria και να υπογράψει νέο με την Bulstrad. Η κίνηση, όμως, αυτή, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τύπου, δεν ήταν σύμφωνη με το συμβόλαιο αγοράς των συρμών και έλαβε χώρα χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με την KfW. Σημειώνεται ότι η ως άνω σύμβαση προβλέπει πως, μέχρι την αποπληρωμή του συνολικού κόστους αγοράς τους, οι συρμοί θα ανήκουν στην KfW και όχι στον BDZ και πως η KfW έχει το δικαίωμα να ζητήσει την επιστροφή τους.

Οι εν λόγω συρμοί είναι οι πιο σύγχρονοι που διαθέτει ο BDZ και, σε περίπτωση απώλειάς τους, η εταιρία, που αντιμετωπίζει τεράστια χρέη, θα περιοριστεί αποκλειστικά στη χρήση συρμών σοβιετικής κατασκευής του 1970. Σημειώνεται ότι τα συνολικά χρέη του BDZ ανέρχονται σε BGN 771 εκατ. (περίπου €395 εκατ.) και τα εμπόδια για την αποπληρωμή του ως άνω ποσού αυξήθηκαν, όταν η Παγκόσμια Τράπεζα αρνήθηκε να παράσχει δάνειο ύψους BGN 460 εκατ., το οποίο η βουλγαρική κυβέρνηση διαπραγματευόταν από το Δεκέμβριο του 2010 και προοριζόταν για την αναδιάρθρωση και σταδιακή αποπληρωμή παλαιών χρεών. Οι εγγυήσεις, όμως, που ζήτησε η Παγκόσμια Τράπεζα δεν ικανοποιήθηκαν και, πλέον, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των εμπορευματικών μεταφορών του BDZ, του πιο κερδοφόρου τμήματος του οργανισμού, ώστε να εξασφαλίσει ρευστότητα. Πάντως, η Παγκόσμια Τράπεζα αναμένεται να καταβάλει το έτερο συμφωνηθέν δάνειο, ύψους BGN 160 εκατ., στην κρατική εταιρεία “Railway Infrastructure”, καθώς αυτό αποσκοπεί στην αναβάθμιση των υποδομών και όχι στην αποπληρωμή παλαιών χρεών.

Ιωάννης Μαρούτσος
Γραμματέας ΟΕΥ Γ'
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov