Maximenu CK

Search

Search Icon

search

header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Ανταγωνισμός στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Ελλάδος Ιταλίας - Εξελίξεις
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΙΤΑΛΙΑ
Ημερομηνία: 09/11/2012
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο)
Κείμενο: Σύμφωνα με το κοινό Δελτίο Τύπου, ο όμιλος Grimaldi συνήψε στρατηγική συμφωνία συνεργασίας, σε επιχειρησιακό και εμπορικό επίπεδο με τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ), για συνεργασία στη γραμμή Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι. Η συμφωνία, που υπεγράφη αρχές Οκτωβρίου στη Νάπολη μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου της NEΛ κ. Γ. Αβραντίνη και του Διευθύντοντος Συμβούλου της Grimaldi, κ. E. Grimaldi, προβλέπει καθημερινά δρομολόγια από τα δύο πλοία στη συγκεκριμένη γραμμή, για τη μεταφορά επιβατών, αυτοκινήτων, φορτηγών και εμπορευμάτων. Στο πλαίσιο της συνεργασίας τους, οι δύο εταιρείες δεσμεύθηκαν, επίσης, να αυξήσουν τη δυναμικότητα στη γραμμή Μπρίντιζι - Ελλάδα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρίνους μήνες, με τη δρομολόγηση επιπλέον πλοίων προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, αναφέρεται, επίσης, ότι οι δύο εταιρείες θα επιδιώξουν επιπλέον συνεργασία και σε γραμμές του Αιγαίου με ενίσχυση της παρουσίας τους και κυρίως του ιταλικού ομίλου.

Όρος για αυτή τη συμφωνία, βάσει δημοσιευμάτων, ήταν να αποσύρει η ΝΕΛ το πλοίο της από τη γραμμή Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι. Με αυτόν τον τρόπο, ο όμιλος Grimaldi μειώνει τον ανταγωνισμό που δέχεται στη γραμμή από μικρότερες ελληνικές εταιρείες και διασφαλίζει άλλο ένα κομμάτι από την αγορά της Αδριατικής.

Ο όμιλος Grimaldi φέρεται αποφασισμένος να κυριαρχήσει στην Αδριατική, πιέζοντας, ταυτόχρονα, τις δύο ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες ΑΝΕΚ και όμιλο Attica, που έχουν συστήσει κοινοπραξία στη γραμμή της Αγκώνας, να αποχωρήσουν από την τελευταία και να επικεντρωθούν στη γραμμή της Βενετίας. Στην κατεύθυνση αυτή, φαίνεται να αξιοποιεί και την παρουσία του, μέσω της Minoan Lines, στη Hellenic Seaways, επιδιώκοντας συμμαχίες με μικρομετόχους εναντίον του Προέδρου της εταιρείας και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΑΝΕΚ, κ. Γ. Βαρδινογιάννη.

Ως γνωστόν, η γραμμή της Αγκώνας είναι η πιο προσοδοφόρα, καθώς διεκπεραιώνει μεγάλο όγκο μεταφορών τόσο από τις βαλκανικές χώρες, όσο και από την Τουρκία. Συγκεκριμένα, αποτελεί τη μεγαλύτερη μεταξύ των τεσσάρων γραμμών της Αδριατικής (Μπρίντιζι, Μπάρι, Αγκώνα και Βενετία), αφού, μέσω αυτής, διακινείται σε ετήσια βάση περισσότερο από το 50% των 2 εκατ. επιβατών και μεταφέρεται το 50% περίπου των 500.000 Ι.Χ. και το 40% των 400.000 φορτηγών.

Επιπρόσθετη πίεση για τον ανταγωνισμό στην Αδριατική, και ειδικά για τη γραμμή της Αγκώνας, θα αποτελέσει η επέκτασή της μέχρι την Τεργέστη. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ομίλου Grimaldi, η εν λόγω γραμμή θα λειτουργεί τρείς φορές την εβδομάδα (Δευτέρα-Τετάρτη-Σάββατο), από τις αρχές του προσεχούς Δεκεμβρίου και θα χρησιμοποιεί τα ήδη υπάρχοντα πλοία στην γραμμή της Αγκώνας, διαπλέοντας τη συνολική απόσταση σε 24 ώρες. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου του ομίλου, κ. E. Grimaldi, «αντιλαμβανόμαστε τη γραμμή ως ένα θαλάσσιο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Τα πλοία θα μεταφέρουν επιβάτες και ταξιδιώτες, αυτοκίνητα και φορτηγά. Υπενθυμίζουμε, άλλωστε, ότι η αρχαία ρωμαϊκή οδός Εγνατία, που ξεκινώντας από την Ηγουμενίτσα φτάνει σε όλα τα Βαλκάνια, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την ίδια την Τουρκία, προσφέρει μια ενδιαφέρουσα προοπτική για γρήγορες μεταφορές προς τις αγορές της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης μέσω της Τεργέστης».

Ενδεικτικό της κορύφωσης του ανταγωνισμού και του μεγέθους του οικονομικού διακυβεύματος είναι και το γεγονός ότι ο όμιλος Attica προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, καταθέτοντας καταγγελία για ασυμβατότητα των κρατικών ενισχύσεων που παρέχονται από την Ιταλία, υπό τη μορφή επιδοτήσεων εργοδοτικών εισφορών, σε επιβατηγά πλοία ιταλικής σημαίας, τα οποία ανταγωνίζονται στην αγορά της Αδριατικής πλοία με ελληνική σημαία.

Χρύσα Θανασά
Γραμματέας Ο.Ε.Υ. Α΄
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov