header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Οικονομικά προβλήματα Alitalia – Σχέδιο διάσωσης
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΙΤΑΛΙΑ
Ημερομηνία: 20/02/2013
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο)
Κείμενο: Η αεροπορική εταιρεία Alitalia, 4 χρόνια μετά τη «διάσωσή» της από τον τότε Πρωθυπουργό κ. S. Berlusconi, αντιμετωπίζει, εκ νέου, οικονομικά προβλήματα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσιεύματα ιταλικών εφημερίδων, η εταιρεία, για το έτος 2012, κατέγραψε ζημίες ύψους πλέον των 180 εκ. ευρώ, καθιστώντας απαραίτητη, είτε την πώληση μέρους των μετοχών της, είτε την κρατικοποίησή της,.

Έγκριτες ιταλικές εφημερίδες κάνουν λόγο για έναρξη επίσημων συνομιλιών με την τράπεζα Rothschild ή την τράπεζα επενδύσεων Lazard με σκοπό την ανεύρεση αγοραστή. Μεταξύ των πιθανών σεναρίων για την εξεύρεση χρηματοοικονομικής διεξόδου καταγράφεται και η αύξηση της μετοχικής συμμετοχής στην Alitalia από την Air France/KLM, σενάριο που όμως διεψεύσθη από εκπρόσωπο της εταιρείας.

Υπενθυμίζουμε ότι το 2008, ο κ. S. Berlusconi είχε εμποδίσει την προσπάθεια επιθετικής εξαγοράς της Alitalia από την Air France/KLM, επικαλούμενος τα ιταλικά εθνικά συμφέροντα. Ο τότε Πρωθυπουργός αποφάσισε η ιταλική πολιτεία να εξυπηρετήσει το μεγαλύτερο μέρος του χρέους της εταιρείας και πώλησε το κερδοφόρο κομμάτι των δραστηριοτήτων της σε μία κοινοπραξία Ιταλών επιχειρηματιών. Έκτοτε, ωστόσο, η νέα ιδιωτική εταιρεία που προέκυψε έχει καταγράψει ζημίες ύψους 858 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με την στρατηγική διάσωσης της Alitalia υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες μεταξύ των εικοσιενός Ιταλών εταίρων. Τελικά προκρίθηκε, κατ’ αρχήν, ως συμβιβαστική πρόταση, η χρηματοδότηση ύψους 150 εκ. ευρώ από τους μετόχους, σε εθελοντική βάση και αναλόγως του συνολικού ποσοστού μετοχών που διαθέτουν. Η σχετική απόφαση αναμένεται να ληφθεί στις 22.02 τ.έ.

Στις υπάρχουσες δυσκολίες για τον ιταλικό αερομεταφορέα, θα πρέπει να προστεθεί και η απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας για παραχώρηση επτά χρονοθυρίδων (slots) του στη διαδρομή Ρώμη – Μιλάνο Λινάτε, στην οποία είχε το μονοπώλιο, υπέρ της αεροπορικής εταιρείας EasyJet.

Επιπρόσθετο πλήγμα στο κύρος της εταιρείας αποτέλεσε και το πρόσφατο ατύχημα κατά την προσγείωση στη Ρώμη πτήσης από την Πίζα, εξαιτίας του οποίου έγινε ευρέως γνωστό ότι εσωτερικές πτήσης της Alitalia εκτελούνται από τη ρουμάνικη εταιρεία Carpatair. Το προηγούμενο καλοκαίρι, άλλωστε, είχε προκαλέσει τις έντονες διαμαρτυρίες επιβατηγού κοινού και τουριστικών πρακτόρων η εκτέλεση δρομολογίων της Alitalia προς διάφορους θερινούς προορισμούς, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, από τη σλοβακική AirExplore.

Για το 2013, στόχος της εταιρείας είναι η εντός της χρήσης ισοσκέλιση των λειτουργικών αποτελεσμάτων.

Η οικονομική επιβίωση της Alitalia και το μέλλον της θα είναι από τα πρώτα "καυτά" θέματα που θα κληθεί να χειρισθεί η νέα Κυβέρνηση.

Χρύσα Θανασά
Γραμματέας Ο.Ε.Υ. Α΄
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports