header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Σχέδιο διάσωσης Alitalia. Εξελίξεις
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΙΤΑΛΙΑ
Ημερομηνία: 05/05/2014
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο)
Κείμενο: Ενώ οι προσπάθειες για διάσωση της Alitalia βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο, με την Etihad από το Αμπού Ντάμπι να θεωρείται η μόνη επιλογή για την πώληση του 40% της αεροπορικής εταιρίας, είναι προφανές ότι τα προβλήματα που συνδέονται με τη μεταβίβαση δεν έχουν ακόμα επιλυθεί, με κυρίαρχο μεταξύ αυτών το κόστος εργασίας, η μείωση του οποίου παραμένει ψηλά στις προτεραιότητες της διοίκησης προκειμένου να εξευρεθεί λύση που θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή από όλους τους ενδιαφερόμενους.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, η διοίκηση της Alitalia παρουσίασε στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων της σχέδιο αναδιάρθρωσης του κόστους εργασίας της αεροπορικής εταιρείας, όπου, μεταξύ άλλων, προβλέπονται μειώσεις των απολαβών που θα κινούνται μεταξύ του 5% και του 20%, κατάργηση των αποζημιώσεων, πάγωμα των χρονοεπιδομάτων και αναπροσαρμογή των ωρών μερικής απασχολήσεως. Στόχος της διοίκησης είναι η εξοικονόμηση 42-43 εκ. ευρώ, αν και σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, τα μέτρα που προτάθηκαν θα αντιστοιχούν, εν τέλει, σε περικοπές ύψους 125 εκ. ευρώ.

Επιπλέον, αν και δεν έχουν μέχρι στιγμής δημοσιοποιηθεί λεπτομέρειες σχετικά με τις διαπραγματεύσεις με την Etihad, η τελευταία φέρεται να έχει θέσει τρείς όρους, ήτοι α) την αναδιαπραγμάτευση των όρων του δανείου της Alitalia, ύψους 400 εκ. ευρώ, με τις τέσσερις ιταλικές τράπεζες (Intesa SanPaolo, Unicredit, MpS, Banco Popolare di Sodrio) με στόχο τη μείωση αυτού, β) την ενδεχόμενη απαλλαγή της Etihad από τα βάρη των εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων της Alitalia και γ) την αξιολόγηση του πλεονάζοντος προσωπικού με δομικό τρόπο, κάνοντας λόγο για 2.000 απολύσεις και τη μετακίνηση των υπεράριθμων πιλότων στην Etihad.

Ανησυχία προκάλεσε και η νέα επένδυση ύψους 300 εκ. ευρώ της Etihad στην Air Berlin, στο βαθμό που θα μπορούσε να αποθαρρύνει εμπλοκή της στον ιταλικό αερομεταφορέα.

Επιπλέον, σύμφωνα με δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Air France – KLM, ενδεχόμενη επένδυση της Etihad στην Alitalia, μπορεί να οδηγήσει σε επανεξέταση της στάσεως του γαλλοολλανδικού ομίλου έναντι του ιταλικού αερομεταφορέα, όσον αφορά σε ενδεχόμενη επένδυση σε αυτόν, καθώς οι όροι που είχαν τεθεί από την Air France – KLM ήταν παρόμοιοι με αυτούς της Etihad.

Τέλος, ενδεικτικό της πολύ μεγάλης σημασίας που αποδίδει η ιταλική Κυβέρνηση στην υπόθεση είναι ότι, σε συνέχεια σύσκεψης του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών κ. Lupi με τον Ιταλό Πρωθυπουργό, ο κ. Lupi υπογράμμισε ότι οποιαδήποτε συμμαχία θα αξιολογηθεί στη βάση του σχεδίου αναδιοργάνωσης της εταιρείας, το οποίο δεν μπορεί παρά να αποτελεί ένα σχέδιο επανεκκίνησης και ανάπτυξης, έτσι ώστε η Alitalia να επανακάμψει ως μεγάλη διεθνής εταιρεία, συμπληρώνοντας ότι η ανάπτυξη του ιταλικού δικτύου αεροδρομίων είναι στενά συνδεδεμένη με την ισχύ της Alitalia.

Χρύσα Θανασά
Γραμματέας ΟΕΥ Α΄
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports