header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Σχέδιο διάσωσης Alitalia. Εξελίξεις
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΙΤΑΛΙΑ
Ημερομηνία: 17/06/2014
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο)
Κείμενο: Αναφορικά με εν θέματι σχέδιο διάσωσης, σημειώνουμε ότι αργά το βράδυ της Παρασκευής δόθηκε, τελικά, το πράσινο φως από το διοικητικό συμβούλιο της Alitalia για τη διάσωση της εταιρείας από την Etihad.

Η Etihad αποφάσισε να διαθέσει 560 εκ. ευρώ για την εξαγορά του 40-49% της Alitalia, ενώ, επιπροσθέτως, έχει την πρόθεση να επενδύσει επιπλέον 692 εκ. ευρώ για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του στόλου του ιταλικού αερομεταφορέα στο χρονικό διάστημα 2014-2018. Η εξέλιξη αυτή σημαίνει συνολική επένδυση ύψους 1,25 δισ. ευρώ, η οποία θα αποτελέσει πνοή ελπίδας για το μέλλον της Alitalia και αυτό φαίνεται να αναγνωρίζεται τόσο από την ίδια την Κυβέρνηση, όσο και από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των υπαλλήλων. Επιπλέον, στόχος είναι η αύξηση των διηπειρωτικών πτήσεων, εν αντιθέσει με τη διαπραγμάτευση του 2008 με τον όμιλο Air France - KLM.

Στον αντίποδα των θετικών νέων, παραμένει ο αριθμός απολύσεων, ο οποίος θα ανέλθει τελικά στους 2.251 υπαλλήλους και ο οποίος χαρακτηρίσθηκε ακόμα και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Alitalia κ. del Torchio απαραίτητος για την ανταγωνιστικότητά της.

Παρά την πρόθεση απολύσεων, οι πρώτες αντιδράσεις των συνδικαλιστικών ενώσεων θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν εν γένει θετικές. Συγκεκριμένα, εκπρόσωπος του Cgil σχολίασε ότι «η φιλοσοφία του σχεδίου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και υιοθετεί ιστορικές μας θέσεις, όπως η αύξηση των υπερατλαντικών πτήσεων, ότι το πρόβλημα είναι η διαχείριση του πλεονάζοντος προσωπικού», προσθέτοντας ότι «ίσως καλύτερο να ήταν ένα σχέδιο λιγότερο συντηρητικό και περισσότερο θαρραλέο». Ο εκπρόσωπος του έτερου μεγάλου συνδικάτου Cisl θεωρεί ότι είναι ένα ενθαρρυντικό σχέδιο και ότι αν αναπτυχθεί η εταιρεία στο μέλλον ίσως να απορροφήσει τους υπαλλήλους που θα απολυθούν, ενώ δήλωσε ότι αυτό που ενδιαφέρει είναι κατά πόσο η Κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να υποστηρίξει αυτούς τους υπαλλήλους. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο εκπρόσωπος του Uil, ο οποίος χαρακτήρισε ικανοποιητική την προσέγγιση της Κυβέρνησης στο εν λόγω ζήτημα και ότι θα πρέπει να γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες επί του σχεδίου στρατηγικής. Αντιθέτως, ο εκπρόσωπος του Ugl δήλωσε πεπεισμένος ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για τη διάσωση όλων των θέσεων εργασίας.

Το βάρος των διαπραγματεύσεων με τους κοινωνικούς εταίρους φέρουν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Lupi και ο Υπουργός Απασχόλησης κ. Poletti. Ο κ. Lupi δήλωσε ότι μέχρι τα μέσα Ιουλίου θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις μεταξύ διοίκησης Alitalia και συνδικάτων, ενώ ο κ. Poletti σημείωσε ότι θα χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα από το νόμο μέσα, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι ομαλότερες δυνατές συνθήκες για τους απολυμένους.

Όσον αφορά στο δανεισμό της Alitalia, συγκρατούμε ότι δεν έχει εξευρεθεί, μέχρι στιγμής, κοινό έδαφος, προκειμένου να διαγραφεί μέρος του χρέους, αν και οι διαπραγματεύσεις έχουν προχωρήσει, σύμφωνα με τον κ. del Torchio.

Για συμπλήρωση της εικόνας σε σχέση με προσπάθειες διαμόρφωσης νέου τοπίου στις αερομεταφορές, σημειώνουμε και ότι η Κυβέρνηση προσανατολίζεται σε νομοθετικές μεταρρυθμίσεις, μεταξύ άλλων, στο σκέλος των υποδομών και των συνδέσεων των μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας (Ρώμη, Μιλάνο, Βενετία) με τους κεντρικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς που δέχονται τρένα υψηλών ταχυτήτων.

Χρύσα Θανασά
Γραμματέας ΟΕΥ Α΄
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports