header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Σχέδιο διάσωσης Alitalia. Επίτευξη συμφωνίας με Etihad
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΙΤΑΛΙΑ
Ημερομηνία: 08/08/2014
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο)
Κείμενο: Πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση μεταξύ του Υφυπουργού Επικρατείας (παρά τω Πρωθυπουργό) κ. G. Delrio, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. M. Lupi, υψηλόβαθμων στελεχών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Etihad κ. J. Hogan, κατά την οποία συζητήθηκαν οι τελευταίες εκκρεμότητες, ούτως ώστε, σήμερα το απόγευμα να υπογραφεί η συμφωνία εξαγοράς του 49% της Alitalia από την Etihad.

Στην εν λόγω συνάντηση συζητήθηκαν, λεπτομέρειες σχετικές με τη χορήγηση του μεταβατικού δανείου (bridge loan) ύψους 150 εκ. ευρώ και το αίτημα των μετόχων για χαλάρωση των περιορισμών με ορίζοντα πενταετίας που είχαν τεθεί από τα ιταλικά Ταχυδρομεία. Το διοικητικό συμβούλιο της Alitalia που συνεκλήθη χθες, προετοίμασε τη σημερινή γενική συνέλευση των μετόχων, στην οποία θα επικυρωθεί η απόφαση αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου του ιταλικού αερομεταφορέα κατά 300 εκ. ευρώ και η προκαταρκτική συμφωνία με την Etihad.

Το ζήτημα της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, είχε απασχολήσει ιδιαιτέρως την ιταλική Κυβέρνηση, κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα, διότι ο μέχρι στιγμής βασικός μέτοχος της Alitalia, δηλαδή τα ιταλικά Ταχυδρομεία (Poste Italiane), είχαν θέσει αντιρρήσεις ως προς τη συμμετοχή τους στην αύξηση, με το αιτιολογικό ότι ως ΔΕΚΟ, που συντόμως θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο, δεν μπορεί να επενδύσει περαιτέρω σε μια ζημιογόνο εταιρεία. Ως εκ τούτου, η λύση που ευρέθη ήταν η δημιουργία μιας ενδιάμεσης εταιρείας (mid-co), στην οποία τα ιταλικά Ταχυδρομεία θα επενδύσουν 70 εκ. ευρώ και η δημιουργία μιας κοινής ομάδας που θα εργαστεί για εξεύρεση συνεργιών μεταξύ των δύο εταιρειών(πχ. δυνατότητα πώλησης εισιτηρίων και ταξιδιωτικής ασφάλισης και από τα Ταχυδρομεία).

Συγκεκριμένα, η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου αφορά στην κάλυψη ζημιών που ενδεχομένως να προκύψουν πριν την ολοκλήρωση της τελικής συμφωνίας, καθώς και στην κάλυψη του μέχρι στιγμής παθητικού της Alitalia. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, θα δημιουργηθεί μια εταιρεία χαρτοφυλακίου (holding), η οποία θα αναλάβει όλες τις οικονομικές υποχρεώσεις της Alitalia, ενώ το επιχειρησιακό κομμάτι της εταιρείας, όπως ο στόλος και οι χρονοθυρίδες (slots), θα μεταβιβασθούν σε μια νέα εταιρεία που θα ελέγχεται από την εταιρεία χαρτοφυλακίου. Η Etihad θα επενδύσει στη νέα αυτή εταιρεία μέσω μιας ξεχωριστής αύξησης κεφαλαίου.

Ο Ιταλός Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. M. Lupi χαρακτήρισε την επίτευξη συμφωνίας ως ψήφο εμπιστοσύνης στην Ιταλία. Η ανακοίνωση της συμφωνίας έρχεται σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για την ιταλική Κυβέρνηση, η οποία δεν έχει καταφέρει να βγει από την υφεσιακή τροχιά που έχει εκ νέου εισέλθει από το 2011.

Τέλος, η λευκή απεργία που πραγματοποιεί, από την Κυριακή, το προσωπικό εδάφους της Alitalia στο αεροδρόμιο της Ρώμης Fiumicino, έχει δημιουργήσει πλήθος προβλημάτων, με πλέον των 5.000 αποσκευών να μεταφέρονται με φορτηγά σε άλλα αεροδρόμια προκειμένου να παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους.
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports