header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Απολογισμός τριήμερου Ελληνικού Φεστιβάλ Τροφίμων με τον διακριτικό τίτλο – «GR-EAT» (Τίρανα, 22 - 24 Νοεμβρίου 2016)/ GREEK FOOD FESTIVAL 2016
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΑΛΒΑΝΙΑ
Ημερομηνία: 12/12/2016
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Τιράνων
Κείμενο:

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι τριήμερες σπονδυλωτές εκδηλώσεις προώθησης και προβολής ελληνικών προϊόντων, στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ Τροφίμων στα Τίρανα, με τον διακριτικό τίτλο GR-EAT, που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της Πρεσβείας, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικών Επιχειρήσεων Αλβανίας. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν, στο νέο πολυτελές ξενοδοχείο PLAZA TIRANA HOTEL, το οποίο αποτελεί μεικτή επένδυση ελληνικών και αλβανικών συμφερόντων.

Σκοπός των εκδηλώσεων ήταν να δοθεί η ευκαιρία σε επαγγελματίες και καταναλωτικό κοινό να γνωρίσουν την ποιότητα και υπεροχή εκλεκτών ελληνικών προϊόντων, όπως αυγοτάραχο, ελαιόλαδο, ελιές, οίνοι, τυριά (φέτα, μανούρι), γιαούρτι, παξιμάδια, μαστίχα, κρόκος, ελληνικά μπαχαρικά και βότανα, ζυμαρικά, μέλι, μαρμελάδες και γλυκά κουταλιού, ούζο, τσίπουρο, αναψυκτικά, και άλλα διάφορα συσκευασμένα τρόφιμα, συνδυάζοντάς τα με γευστικές και γαστρονομικές εμπειρίες, μουσικές μελωδίες και οπτικοακουστικά ερεθίσματα ελκυστικών ελληνικών τουριστικών προορισμών.

Το Ελληνικό Φεστιβάλ Τροφίμων, το οποίο εντάχθηκε, όπως και προηγούμενες διοργανώσεις μας, στο πλαίσιο των δράσεων εξωστρέφειας «Window to Greece», περιελάμβανε τρεις ξεχωριστές ενότητες: α) εναρκτήρια εκδήλωση / γιορτή Ελληνικής Κουζίνας και Υγιεινής Διατροφής - «GR-EAT FEAST» (22/11/2016), β) βραδιές υψηλής ελληνικής γαστρονομίας - «GR-EAT DINNERS» (23 & 24/11/2016) και γ) ελληνικές εβδομάδες στην α/αλυσίδα σούπερμαρκετ BIG MARKET - «GR-EAT WEEKS».

Ειδικώτερα αναφέρονται τα ακόλουθα:

α) «GR-EAT FEAST»

Στις 22 Νοεμβρίου 2016, έλαβε χώρα η «Γιορτή Ελληνικής Κουζίνας και Υγιεινής Διατροφής», η οποία προσέλκυσε το ενδιαφέρον, τόσο επαγγελματιών του κλάδου τροφίμων και ποτών, όσο και πλήθος καταναλωτικού κοινού. Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με τους εναρκτήριους χαιρετισμούς που απεύθυναν η Πρέσβης κα. Ελένη Σουρανή και ο Α/Υφυπουργός Γεωργίας Αγροτικής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Υδάτων κ. Roni Telegrafi. Επίσης, περιελάμβαναν: 1) Έκθεση ελληνικών τροφίμων και γευσιγνωσία επιλεγμένων ελληνικών προϊόντων διατροφής, 2) Σεμινάριο γαστρονομίας, από τον διακεκριμένο Executive Chef κ. Γιώργο Παπαδόπουλο, ο οποίος επιμελήθηκε όλων των δράσεων γαστρονομίας του Φεστιβάλ 3) Εργαστήριο διατροφής και ευζωίας, κατά τη διάρκεια του οποίου οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν από ενδοκρινολόγο και διατροφολόγο του νοσοκομείου Υγεία στα Τίρανα, για τα οφέλη της ελληνικής διατροφής και για την ποιότητα και ασφάλεια των ελληνικών τροφίμων και ποτών και από εμπειρογνώμονα του ΣΕΒΙΤΕΛ για τις ιδιότητες του ελληνικού ελαιολάδου και τη θετική επίδρασή του στον οργανισμό και την υγεία.

Στο περιθώριο των εκδηλώσεων οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία δωρεάν ελέγχου σακχάρου αίματος, ευγενική προσφορά του νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ Τιράνων.

Επισημαίνεται ότι, παράλληλα, το Γραφείο ΟΕΥ, εξασφάλισε στους εκθέτες που συμμετείχαν από την Ελλάδα στην έκθεση τροφίμων, στοχευμένες συναντήσεις Β2Β με εισαγωγείς και δίκτυα διανομής τροφίμων.

β) «GR-EAT DINNERS»

Οι εκδηλώσεις συνεχίστηκαν τις επόμενες δυο ημέρες, στον ίδιο χώρο (23 & 24/11/2016), ο οποίος διαμορφώθηκε ειδικά για να φιλοξενήσει δυο βραδιές ελληνικής γαστρονομίας, με την υπογραφή του Έλληνα Chef και τη συνοδεία ζωντανής ελληνικής μουσικής από τετραμελές μουσικό συγκρότημα, που προσκλήθηκε για τη συγκεκριμένη δράση από την Ελλάδα. Η καινοτομία του μενού υψηλής γαστρονομίας έξι διαφορετικών πιάτων, ήταν ο συνδυασμός παραδοσιακών ελληνικών εδεσμάτων, όπως τραχανάς, μαγειρίτσα, αρνί στα κάρβουνα, λαβράκι με λαχανικά κλπ, παρουσιασμένα με έναν δημιουργικό και μοντέρνο τρόπο, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές μαγειρικής. Το μενού περιείχε τοποθέτηση επιλεγμένων ελληνικών προϊόντων διατροφής, από διαφορετικά σημεία της Ελλάδος, όπως παλαιωμένο τσίπουρο Τύρναβου, μαστίχα Χίου, παξιμάδια Αστυπάλαιας, μέλι Θάσου, κρασιά Χαλκιδικής και Καρδίτσας, αυγοτάραχο Μεσολογγίου, χυμό ροδιού Τρικάλων και τυριά Κρήτης κ.α.. Παράλληλα με το ταξίδι γεύσεων, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν, νοητά, σε διαφορές περιοχές της Ελλάδος, διαμέσου του επιλεγμένου, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, οπτικοακουστικού υλικού, που προβάλλονταν καθ’ όλη τη διάρκεια της κάθε βραδιάς, σε γιγαντοοθόνες led εντός της ειδικά διαμορφωμένης αίθουσας. Κατά την διάρκεια των «GR-EAT DINNERS», η έκθεση ελληνικών προϊόντων μεταφέρθηκε στο φουαγέ, εκτός της κεντρικής αίθουσας και παρέμεινε μέχρι το τέλος του Φεστιβάλ, χωρίς τη δυνατότητα γευσιγνωσίας.

Στα «GR-EAT DINNERS» συμμετείχαν περισσότερα από 500 άτομα (πλέον των 250 ατόμων ανά δείπνο), μεταξύ των οποίων και η Υπουργός Ανάπτυξης, Εμπορίου, Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας κα Milva Ekonomi, καθώς και μέλη του Αλβανικού Κοινοβουλίου της συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης. Επίσης, συμμετείχαν Επικεφαλής εδώ Πρεσβειών και εκπρόσωποι της διπλωματικής κοινότητας, διευθυντικά στελέχη μεγάλων ελληνικών και αλβανικών επιχειρήσεων, εκπρόσωποι της δημόσιας διοίκησης και των παραγωγικών φορέων, καθώς και ιδιοκτήτες τηλεοπτικών σταθμών και υψηλόβαθμα στελέχη των μέσων μαζικής ενημέρωσης κ.α. Τα δείπνα αποτέλεσαν ιδανική ευκαιρία δικτύωσης και πολλές εταιρείες άδραξαν την ευκαιρία να προσκαλέσουν στελέχη, συνεργάτες και πελάτες τους, απολαμβάνοντας την εμπειρία της ελληνικής γαστρονομίας.

γ) «GR-EAT WEEKS»

Εντός του Δεκεμβρίου τ.έ και σε συνεργασία με τους εδώ εισαγωγείς και διανομείς ελληνικών προϊόντων διατροφής, θα λάβει χώρα, στα 85 καταστήματα της αλβανικής αλυσίδας supermarket BIG MARKET, δεκαπενθήμερο προσφορών ελληνικών τυποποιημένων προϊόντων τροφίμων και ποτών. Η εν λόγω δράση έχει ως στόχο την προτίμηση επιλεγμένων ελληνικών προϊόντων από το αλβανικό καταναλωτικό κοινό, ενόψει της προ-εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, κατά την οποία, σύμφωνα με την έως τώρα εμπειρία, αυξάνεται η κατανάλωση τροφίμων στην αγορά.

Για την προβολή του «GREEK FOOD FESTIVAL» δημιουργήθηκε ειδική ιστοσελίδα στη διεύθυνση: www.windowtogreece.al, στην οποία αναρτήθηκε όλο το πληροφοριακό υλικό (προσκλήσεις, ατζέντα, μενού κλπ), καθώς και το ειδικό διαφημιστικό τηλεοπτικό σποτ που βασίστηκε στο motto «GR-EAT» και σχεδιάστηκε ειδικά για το Φεστιβάλ, από την ελληνικών συμφερόντων διαφημιστική εταιρεία OGILVY & MATHERS ALBANIA. Η διαφημιστική καμπάνια, εκτός από το τηλεοπτικό σποτ, το οποίο προβλήθηκε από δυο αλβανικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, έναν παναλβανικής και έναν τοπικής εμβέλειας, συμπεριελάμβανε και τρία ραδιοφωνικά σποτ, ξεχωριστά, για κάθε δράση, τα οποία μεταδόθηκαν από δυο ραδιοφωνικούς σταθμούς. Επιπρόσθετα, ειδική διαφημιστική καταχώρηση υπήρξε στον έντυπο και ηλεκτρονικό αγγλόφωνο τύπο, καθώς και σε city lights σε κομβικά σημεία της πόλης και στο αεροδρόμιο. Ειδικώτερα, στην Albania Daily News δημοσιεύτηκε, με πρωτοβουλία μας, άρθρο για τα ελληνικά τρόφιμα, αξιοποιώντας υλικό που μας διέθεσε ο ΕΟΤ από την ιστοσελίδα του www.visitgreece.gr. Επίσης, στην ίδια εφημερίδα φιλοξενήθηκε ολοσέλιδη διαφημιστική καταχώρηση στο οπισθόφυλλο από 17 έως 24 Νοεμβρίου τ.ε. καθώς και μικρότερης διάστασης διαφήμιση στο πρωτοσέλιδο.

Παράλληλα, διοργανώθηκαν ένα talk show και μια εκπομπή μαγειρικής με σκοπό την ευρύτερη προβολή των δράσεων (βλ. σχετικούς συνδέσμους: https://www.youtube.com/watch?v=-L1D4-AmFwc&sns=em & https://www.youtube.com/watch?v=kdDR8gcpvI4) και κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις on the spot των εκπροσώπων των ελληνικών επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην έκθεση, δίνοντας τους την ευκαιρία να προβάλλουν τα προϊόντα τους.

Υποστηρικτές της πρωτοβουλίας αυτής, η οποία είχε ευρεία ανταπόκριση από το αλβανικό κοινό, ήταν το ξενοδοχείο PLAZA, το Νοσοκομείο ΥΓΕΙΑ στα Τίρανα, οι Αλευρόμυλοι ΑTLAS, η ΙNTRACOM Albania, ο Όμιλος AGNA, η διαφημιστική εταιρεία Ogilvy & Mather Albania, ενώ χορηγοί επικοινωνίας ήταν οι τηλεοπτικοί σταθμοί Vizion Plus και ΙΝ ΤV, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί IN Radio και Love Radio, καθώς και η αγγλόφωνη εφημερίδα Albania Daily News.

Προς πληρέστερη ενημέρωσή σας, αποστέλλουμε, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το key-visual, στο οποίο στηρίχθηκε η διαμόρφωση όλου του ενημερωτικού υλικού για τις εν λόγω εκδηλώσεις. Επιπλέον, σχετικό φωτογραφικό υλικό θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα AGORA.

Από πλευράς μας, ορμώμενοι από την απήχηση στο εδώ καταναλωτικό κοινό της διαφημιστικής προβολής με τίτλο «GR-EAT», θα προτείναμε να εξεταστεί η δυνατότητα αξιοποίησής του λογότυπου, ως brand-name, για δράσεις εξωστρέφειας στον τομέα τροφίμων και ποτών, που διοργανώνονται από τις Αρχές ΕΥ του ΥΠΕΞ, ή/και την εν γένει προώθηση ελληνικών τροφίμων και ποτών σε όλες τις διεθνείς αγορές, σε συνεργασία και με άλλους φορείς στην Ελλάδα (πχ. ΕΟΤ).

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports