header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Συμφωνία μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας για τα ναυπηγεία STX France: η ιταλική Fincantieri αποκτά το 51%
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 10/10/2017
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Tην Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017, στο πλαίσιο της 34ης συνόδου  Γαλλίας - Ιταλίας που έλαβε χώρα στη Λυών, ανακοινώθηκε συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ των δύο χωρών σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ναυπηγείων STX του Saint-Nazaire στον Ατλαντικό, δύο μήνες μετά την απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης να τα 'εθνικοποιήσει προσωρινώς'.

Στο πλαίσιο της απόφασης αυτής, η ιταλική Fincantieri (ελέγχεται από το ιταλικό κράτος) αποκτά ποσοστό 51% του μετοχικού κεφαλαίου και τον έλεγχο της STX France, μέσω μιας πολύπλοκης, αλλά 'ισορροπημένης' νέας συμφωνίας. Σύμφωνα με αυτή, το γαλλικό κράτος θα επανακτήσει το 66,66% που διατηρεί ο Νοτιοκορεατικός όμιλος STX και θα εκχωρήσει στην συνέχεια το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της STX France στην Fincantieri για 60 εκατ. Ευρώ. Κατ' αυτόν τον τρόπο το 34,34% που κατείχε  ως σήμερα το γαλλικό κράτος θα διατηρηθεί, η Naval Group (πρώην DNCS) κρατεί μερίδιο από 10% έως και 13,66% (εάν το 3,66% που προ μεταβιβάζεται σε τοπικούς υπεργολάβους δεν βρει αγοραστή) και οι εργαζόμενοι ποσοστό 2%. Συνολικά  η γαλλική πλευρά διατηρεί το 50%.

Προκειμένου η διαχειριστική λειτουργία των ναυπηγείων του Saint-Nazaire να παραμείνει στην ιταλική εταιρία όπως συμφωνήθηκε τον Μάιο τ.ε., η γαλλική πλευρά θα δανείσει μερίδιο 1% στην Fincantieri, δάνειο που θα μπορεί να ανακληθεί στην περίπτωση που οι Ιταλοί δεν τηρήσουν τις αναληφθείσες, από πλευράς τους, υποχρεώσεις. Μια επιτροπή θα εξετάζει περιοδικά την τήρηση της συμφωνίας (ανά 2,5,8 και 12 έτη) για συνολικό διάστημα 12 ετών, κατά το οποίο η Fincantieri θα δύναται  μόνον να πωλήσει τμήμα του ποσοστού της, εάν το επιθυμεί. Στις υποχρεώσεις της ιταλικής εταιρίας συγκαταλέγεται η προστασία της πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, η προώθηση της ανάπτυξης του ναυπηγικού τομέα, η προστασία των θέσεων εργασίας και της θέσης των τοπικών υπεργολάβων κ.α.

Τα εν λόγω ναυπηγεία, τα μεγαλύτερα στη Γαλλία και μεταξύ των τριών μεγαλυτέρων στην ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο (μαζί με την Fincantieri και τη γερμανική Meyer Werft), ιδιωτικοποιήθηκαν το 2006, περνώντας στην νοτιοκορεατική STX Offshore & Shipbuilding, η οποία και κατείχε το 66,66%. Η τελευταία εκίνησε το περασμένο έτος διαδικασία πώλησής τους, -λόγω πτώχευσης της ίδιας-  στην ιταλική Fincantieri. Με συμφωνία που ενεκρίθη στις 19 Μαΐου τ.ε. από τη προηγούμενη γαλλική κυβέρνηση, η ιταλική πλευρά αποκτούσε πλειοψηφικό μερίδιο 51%.

Σύμφωνα με τη νέα διακυβέρνηση η εν λόγω συμφωνία δεν προστάτευε επαρκώς τα βιομηχανικά γαλλικά συμφέροντα σε έναν στρατηγικό τομέα της οικονομίας και όχι μόνον και ως εκ τούτου, η γαλλική κυβέρνηση εισήλθε επί δίμηνο σε διαβουλεύσεις με την ιταλική κυβέρνηση.

Ακολούθως προς τη νέα συμφωνία, το διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρίας θα αποτελείται από 8 μέλη, τα 4 εκ των οποίων θα επιλέγονται από την ιταλική πλευρά, τα δύο από τη γαλλική, το 1 από την Naval Group και το 1 από τους εργαζόμενους. Διευθύνων σύμβουλος ορίζεται ο νυν γενικός δ/ντής της STX France κ. Laurent Castaing. Το γαλλικό κράτος θα έχει δικαίωμα βέτο, τόσο ως προς τις τοποθετήσεις των διευθυντικών στελεχών, όσο και ως προς τη μελλοντική ονομασία της εταιρίας.

Οι παραγγελίες που είχαν ήδη αναληφθεί έως και τον Απρίλιο του 2017 θα  εκτελεστούν, ενώ οι δύο χώρες συμφώνησαν να ενθαρρύνουν την προσέγγιση των εταιριών Naval, STX France και Fincantieri σε μια συνεργασία στον πολιτικό και αμυντικό τομέα, με την κατασκευή εμπορικών και στρατιωτικών πλοίων.

exports

Gefyres Ypourgeio logo 02highrez    ktp 1