header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Διεθνής Ημέρα για την Κινητικότητα, Παρίσι, 24 Νοεμβρίου 2017
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 06/12/2017
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Την Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2017, πραγματοποιήθηκε στο Palais des Congrès του Παρισιού η διεθνής ημέρα για την κινητικότητα. Η εκδήλωση αυτή αποτελεί μέρος της Εθνικής Διάσκεψης για την Κινητικότητα (“Les Assises Nationales de la Mobilité”), η οποία εγκαινιάστηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 2017 και έχει ως στόχο, μέσα από μία ευρεία διαδικασία διαβούλευσης, να συγκεντρώσει τια απόψεις και προσδοκίες των πολιτών στον τομέα των μεταφορών και να βοηθήσει στην προετοιμασία του νέου νόμου για την κινητικότητα, που θα παρουσιαστεί το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Την έναρξη, όπως και τη λήξη των εργασιών της Διεθνούς Ημέρας για την Κινητικότητα κήρυξε η Γαλλίδα Υπουργός, αρμόδια για τις Μεταφορές, κα Elisabeth Borne. Σύμφωνα με την Υπουργό, η διεθνής ημέρα είχε ως στόχο να φωτίσει, μέσα από ξένα παραδείγματα και βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες, όλες τις πτυχές του μετασχηματισμού των συστημάτων μεταφορών, να ενεργοποιήσει τη συζήτηση σχετικά με τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι δημόσιες αρχές σε εθνικό και τοπικό επίπεδο για τη διευκόλυνση της έρευνας και της καινοτομίας, την ανάπτυξη και τη διάδοση καινοτόμων σχεδίων και υπηρεσιών κινητικότητας, καθώς και να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αξιοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση της κινητικότητας. Τα συμπεράσματα της διεθνούς ημέρας θα τροφοδοτήσουν την ήδη υφιστάμενη διαβούλευση στο πλαίσιο της Εθνικής Διάσκεψης για την Κινητικότητα.

Στην Διεθνή Ημέρα συμμετείχε ο Ιταλός Υπουργός Μεταφορών κ. Graziano Delrio, ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών του ΟΟΣΑ κ. Young Tae Kim, ενώ αναμενόταν να συμμετάσχει και ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Επίτροπος για την Ενέργεια κ. Maroš Šefčovič, τον οποίο όμως εκπροσώπησε η επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρ. Επιτροπής στη Γαλλία κα Isabelle Jégouzo, λόγω ασθένειάς του. Επιπλέον, στα διαφορετικά πάνελ που διοργανώθηκαν, συμμετείχαν ο Πρέσβης της Νορβηγίας στο Παρίσι κ. Rolf Einar Fife, η Αναπλ. Επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κα Marcich, σημαντικός αριθμός ειδικών στον τομέα των μεταφορών από χώρες όπως η Φινλανδία, η Σιγκαπούρη, η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Ελβετία κ.α., εκπρόσωποι σημαντικών γαλλικών εταιρειών όπως η RATP, η ENGIE, η Renault, καθώς και εκπρόσωποι γαλλικών και ξένων νεοφυών επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν αναπτύξει εφαρμογές που διευκολύνουν την κινητικότητα σε διάφορες πόλεις.  

Η συζήτηση εξελίχθηκε γύρω από τρεις θεματικές ενότητες/πάνελ:

Α. Νέες μορφές κινητικότητας, ψηφιοποίηση και η κινητικότητα-ως-υπηρεσία (mobility-as-a-service). Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από τη συζήτηση συνοψίζονται στα εξής:

  • Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Βασική προϋπόθεση προκειμένου να αξιοποιηθούν είναι η αλλαγή της νοοτροπίας των πολιτών και η εξοικείωσή τους με τις λύσεις που αυτές προσφέρουν.
  • Η αλλαγή του τρόπου προσέγγισης των μεταφορών είναι σημαντική και από την πλευρά των δημόσιων αρχών. Απαιτείται η μετάβαση από την έννοια «μεταφορές» στην έννοια «κινητικότητα», όπως και από την έννοια «δρόμος» στην έννοια «πρόσβαση».
  • Οι πολίτες σήμερα επιθυμούν να έχουν στη διάθεσή τους διάφορες λύσεις κινητικότητας - οι πολυτροπικές μεταφορές αναδεικνύονται σε βασική έννοια.
  • Για την ψηφιακή μεταρρύθμιση των μεταφορών, οι δημόσιες αρχές θα πρέπει να θέσουν στη διάθεση των προγραμματιστών όλα τα διαθέσιμα δεδομένα (data).
  • Εκτός από τη βελτίωση και την επέκταση των φυσικών υποδομών, είναι αναγκαίο οι κυβερνήσεις να θέσουν ως προτεραιότητα και την βελτίωση των ψηφιακών υποδομών (συνδεσιμότητα, ευρυζωνικότητα).

Β. Προκλήσεις της αυτοματοποιημένης οδήγησης για την πολιτική κινητικότητας: κατά τη συζήτηση παρουσιάστηκαν οι εξελίξεις στον τομέα και τα βασικά ευρήματα από την εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων σε διάφορες πόλεις (Σιόν στην Ελβετία, Μίσιγκαν στις ΗΠΑ, πειράματα στο πλαίσιο του προγράμματος Νέα Βιομηχανική Γαλλία σε πάνω από 10 περιοχές στη Γαλλία). Σύμφωνα με τους ομιλητές, πάνω από το 90% των αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, ενώ έρευνες έχουν δείξει ότι μέσω της διασυνδεδεμένης  αυτοματοποιημένης οδήγησης αυτό το ποσοστό μπορεί να μειωθεί έως και κατά 80%. Βέβαια για να εφαρμοστεί επιτυχώς μία τέτοια λύση απαιτείται η δημιουργία ενός ολόκληρου οικοσυστήματος, το οποίο περιλαμβάνει την προσαρμογή των υποδομών και της σήμανσης, την ανάπτυξη των κατάλληλων διαχειριστικών εφαρμογών, την εμπλοκή των ασφαλιστικών εταιρειών, την εκπαίδευση κ.ά.

Γ. Κριτήρια και προκλήσεις της βιώσιμης κινητικότητας: εντυπωσιακό υπήρξε το παράδειγμα της Νορβηγίας, η οποία, σύμφωνα με τον Πρέσβη της στο Παρίσι, προσβλέπει το 2025 το 100% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων να αφορούν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η χώρα ήδη από το 2001 έχει επιβάλλει μηδενικό ΦΠΑ για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ πρόσφατα προχώρησε σε απάλειψη του κόστους στάθμευσης και φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της RATP ανέφερε ότι στόχος είναι μέχρι το 2025 το 85% των οχημάτων των δημόσιων συγκοινωνιών να είναι «καθαρά» (ηλεκτρικά ή υβριδικά). Ήδη η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνίες με ορισμένους προμηθευτές, ενώ θεωρεί ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία είναι σε θέση να καλύψει όλες τις ανάγκες προς αυτό τον σκοπό. Πρόκληση αποτελεί το θέμα της προσαρμογής των αμαξοστασίων εντός της πόλης του Παρισιού ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των ηλεκτρικών λεωφορείων. Επιπλέον, σημαντικό είναι να αναπτυχθεί το απαραίτητο κανονιστικό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό επίπεδο που θα διασφαλίζει τόσο την αξιοπιστία και ασφάλεια των ηλεκτρικών λεωφορείων όσο και την εναρμόνιση των προδιαγραφών για τα αμαξοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports