header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Ο τομέας των μεταφορών στην πΓΔΜ
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: Π.Γ.Δ.Μ.
Ημερομηνία: 27/02/2018
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σκοπίων
Κείμενο:

Η οικονομική ανάπτυξη της πΓΔΜ, ως μικρής ηπειρωτικής χώρας, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από ένα καλά ανεπτυγμένο δίκτυο μεταφορών. Οι σημαντικότεροι διάδρομοι μεταφορών στη πΓΔΜ είναι ο πανευρωπαϊκός διάδρομος Χ, ο οποίος εκτείνεται από βορρά προς νότο σε όλη τη χώρα (από τα σύνορα με τη Σερβία μέχρι τα σύνορα με την Ελλάδα) και τον πανευρωπαϊκό διάδρομο VIII, από το λιμένα του Δυρραχίου στην Αλβανία έως τα λιμάνια Μπουργκάς και Βάρνα στη Μαύρη Θάλασσα στη Βουλγαρία. Οι οδικές υποδομές αποτελούν σημαντική προτεραιότητα, καθώς το 85% των επιβατών και το 91% των εξαγόμενων ή διεθνώς μεταφερομένων εμπορευμάτων μεταφέρονται οδικώς. Το οδικό δίκτυο της πΓΔΜ έχει συνολικό μήκος 14.182 χιλιόμετρα. Οι οδοί ταξινομούνται ως εξής: αυτοκινητόδρομοι (242 χλμ.), Εθνικοί δρόμοι (911 χλμ.), Περιφερειακοί δρόμοι (3.771 χλμ.) και τοπικοί δρόμοι (περίπου 9.258 χλμ.). Η οδική κυκλοφορία είναι ο βασικός τρόπος για υπεραστικό ταξίδι, ακολουθούμενο από το σιδηροδρομικό δίκτυο συνολικού μήκους 700 χιλιομέτρων και χρησιμοποιείται κυρίως για ταξίδια κατά μήκος του Διαδρόμου Χ. Έχει σημειωθεί πρόοδος στην υλοποίηση έργων κατασκευής και έργων προετοιμασίας τεκμηρίωσης για την κατασκευή σε σχέση με οδικά και σιδηροδρομικά τμήματα κατά μήκος του διαδρόμου VIII και X (Χd), ως μέρος της ενδεικτικής επέκτασης των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (TEN-T) της ΝΑ Ευρώπης. Η πρόοδος των κατασκευαστικών έργων κατά μήκος του τμήματος Demir Kapija-Smokvica θα ολοκληρώσει τον διάδρομο Χ ως αυτοκινητόδρομο κατά το α’ εξάμηνο του 2018. Το οδικό δίκτυο του Διαδρόμου VIII είναι ολοκληρωμένο μόνο κατά το 36% και απαιτεί περαιτέρω αναβάθμιση. Το δυτικό τμήμα του διαδρόμου VIII επεκτείνεται επί του παρόντος σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου. Επί του παρόντος, η οδική σύνδεση είναι η μόνη σύνδεση με τη Βουλγαρία και την Αλβανία. Αν και ο σιδηροδρομικός διάδρομος Χ είναι λειτουργικός, εκτελούνται δραστηριότητες αποκατάστασης. Η κυριαρχία των οδικών μεταφορών, ιδίως στις μεταφορές εμπορευμάτων, οδηγεί σε αύξηση των καθυστερήσεων στα σημεία διέλευσης των συνόρων και μείωση της ταχείας ροής των εμπορευμάτων, γεγονός που επιβάλλει την ανάληψη μέτρων που θα συμβάλλουν στη μείωση της ανισορροπίας στις μεταφορές αυξάνοντας το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών. Σύμφωνα με το πρόσφατο Πρόγραμμα Οικονομική Μεταρρύθμισης 2018-2020, η Κυβέρνηση των Σκοπίων θεωρεί σημαντική τη διευκόλυνση των διεθνών σιδηροδρομικών μεταφορών μέσω της μείωσης του χρόνου αναμονής στα σημεία διέλευσης των συνόρων με τη συντόμευση των διαδικασιών διέλευσης των συνόρων σύμφωνα με την αρχή της ενιαίας εξυπηρέτησης και τη συμβολή στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών. Η ανάπτυξη της οδικής και σιδηροδρομικής υποδομής συμπληρώνεται με την εφαρμογή οριζόντιων μέτρων και αποτελεί μέρος των μέτρων της Μεταρρύθμισης για την Συνδεσιμότητα. Η προετοιμασία της εθνικής στρατηγικής για τον τομέα των μεταφορών έως το 2030 βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να εγκριθεί το α’ τρίμηνο του 2018. Η στρατηγική αποσκοπεί στη βελτίωση της οικονομικής αποτελεσματικότητας, της ασφάλειας και της προσβασιμότητας των μεταφορών, της διαχείρισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και των μελλοντικών μεταφορικών δραστηριοτήτων και να εξασφαλιστεί η ενσωμάτωση με άλλες τομεακές πολιτικές.

exports

Gefyres Ypourgeio logo 02highrez    ktp 1