header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Πορεία της γαλλικής οικονομίας- πρόσφατα μακροοικονομικά στοιχεία
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 05/04/2018
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Τη Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2018, η Εθνική Στατιστική Αρχή της Γαλλίας (INSEE) παρουσίασε τις πρώτες εκτιμήσεις για την πορεία των βασικών μακροοικονομικών μεγεθών έτους 2017. Σύμφωνα με αυτά επετεύχθη ο κύριος στόχος της νέας διακυβέρνησης για μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος κάτω από το όριο 3% του ΑΕΠ, για πρώτη φορά από το 2007, δηλ. μετά 11 έτη. Έτσι, το δημοσιονομικό έλλειμμα διαμορφώθηκε τελικώς στο 2,6% του ΑΕΠ το 2017, ή 59,3 δισ. Ευρώ, από 3,4% το 2016, ξεπερνώντας τον στόχο της κυβέρνησης, ο οποίος είχε τεθεί στο 2,9% του ΑΕΠ για το 2017.

Η πρόβλεψη όσον αφορά το δημοσιονομικό έλλειμμα για το 2018 είναι 2,8% του ΑΕΠ και ενδέχεται να αναθεωρηθεί προς τα κάτω. Με την θετική αυτή εξέλιξη, υφίστανται πλέον οι προϋποθέσεις για τον τερματισμό της υπαγωγής της Γαλλίας στη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος όπου είχε εισαχθεί στις 23 Μαΐου του 2009. Η επίτευξη του ανωτέρω στόχου θεωρείται ότι ενισχύει την αξιοπιστία της Γαλλίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και διευκολύνει τις επιδιώξεις της χώρας για θεσμικές μεταρρυθμίσεις εντός της Ε.Ε..

Το γαλλικό ΑΕΠ το 2017 σημείωσε αύξηση κατά 2%, σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οπότε και είχε σημειωθεί αύξησή του κατά 1,1%. Η θετική μεταβολή του δείκτη του ΑΕΠ, υποβοηθούμενη από την γενικότερη θετική οικονομική συγκυρία, εκτιμάται ότι θα διευκολύνει την μετάβαση στο έτος 2019, όταν το έλλειμμα υπολογίζεται να ανέλθει και πάλι γύρω στο 3%.

Τα λοιπά στοιχεία που παρουσίασε η Εθνική Στατιστική Αρχή (INSEE), δεν φαίνεται να συμβαδίζουν με τους δημοσιονομικούς στόχους που είχε θέσει η κυβέρνηση. Σύμφωνα με αυτούς, το δημόσιο χρέος επρόκειτο να μειωθεί τουλάχιστον κατά 5% του ΑΕΠ, οι δημόσιες δαπάνες κατά 3%, ενώ προβλέπεται μείωση των φορολογικών εισφορών κατά μία ποσοστιαία μονάδα μέχρι τη λήξη της πενταετούς διακυβέρνησης.

Πιο συγκεκριμένα, ο στόχος για μείωση των δημοσίων δαπανών δεν επετεύχθη. Οι συνολικές δαπάνες παρουσίασαν αύξηση 2,5% το 2017 έναντι αύξησης 1% το 2016. Εξαιρουμένων των τόκων και και της επιστροφής του φόρου 3% στα μερίσματα, αυτές αυξήθηκαν κατά 2,3% το 2017, έναντι 1,7% το 2016.

Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 4% το 2017, έναντι αύξησης 1,4% το 2016. Οι φόροι στο εισόδημα και την περιουσία αυξήθηκαν κατά 5,5% και 0,6% αντιστοίχως (οι φόροι στις επιχειρήσεις αυξήθηκαν σημαντικά λόγω της έκτακτης εισφοράς που επεβλήθη σε αντιστάθμιση της επιστροφής του φόρου 3% για τα μερίσματα, ενώ, αυτής εξαιρουμένης, παρέμειναν ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα). Οι κοινωνικές εισφορές και η γενική κοινωνική εισφορά- CSG αυξήθηκαν λόγω της ανάκαμψης της αγοράς εργασίας, ενώ τα έσοδα από φόρους σε φυσικά πρόσωπα, τον φόρο κατοικίας και τους φόρους στην ενέργεια, αυξήθηκαν επίσης. Όπως επισημάνθηκε κατά τον πολιτικό διάλογο, οι φορολογικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά μια μονάδα από 44,4% το 2016, σε 45,4% επί του ΑΕΠ το 2017, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το όριο του 45%.

Τέλος, όσον αφορά το δημόσιο Χρέος αυτό παρουσίασε περαιτέρω αύξηση κατά 0,4%, αγγίζοντας τα 2.218,4 δισ. Ευρώ και διαμορφώθηκε στο 97% του ΑΕΠ, έναντι 96,6% το 2016, παρά την αύξηση του ΑΕΠ κατά 2% και τη μείωση του ελλείμματος. Η συμβολή του κράτους στο δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά 64,7 δισ. Ευρώ. Το χρέος των οργανισμών της κεντρικής διοίκησης μειώθηκε, ενώ η συμβολή των τοπικών διοικήσεων και των διοικήσεων κοινωνικής ασφάλειας στο χρέος αυξήθηκε.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports