header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Απολογισμός εκδήλωσης Γραφείου ΟΕΥ - GREAT WINES: «A Greek Symposium: Wine Tasting» (Τίρανα, 19-20.06.2018)
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΑΛΒΑΝΙΑ
Ημερομηνία: 29/06/2018
Συναπτόμενο αρχείο: GREAT WINES_TIRANA 19-20 JUNE 2018 al.pdf
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Τιράνων
Κείμενο:

Το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας Τιράνων  διοργάνωσε διήμερη εκδήλωση GREAT WINES: «A Greek Symposium: Wine Tasting» για την προβολή του ελληνικού οίνου στην αγορά και στο κοινό της Αλβανίας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «PLAZA TIRANA» στις 19 και  20 Ιουνίου 2018.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την τρίτη εκδήλωση που διοργανώνεται στην Αλβανία από το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας, με το σήμα το GR-EAT, οι οποίες έχουν  στόχο την γνωριμία των αλβανικών καθώς και του καταναλωτικού κοινού με επιλεγμένα ελληνικά τρόφιμα και ποτά. Το διαφημιστικό spot της εκδήλωσης (TVC) είναι διαθέσιμο στο facebook της Πρεσβείας, στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://www.facebook.com/GreqianeTirane/videos/1044652685686371/

Ως γνωστόν, τα GR-EAT Gala Dinners, έχουν ιδιαίτερη απήχηση στο αλβανικό κοινό και τυγχάνουν ευρείας δημοσιότητας (εκπομπές σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς και καταχωρήσεις σε περιοδικά και ΜΜΕ). Συγχρόνως δε, παρέχουν στις επιχειρήσεις ιδανική ευκαιρία για δικτύωση και προσφορά φιλοφρονήσεων σε στελέχη, συνεργάτες και πελάτες τους, μέσω μιας  γαστρονομικής και οινικής εμπειρίας υψηλής ποιότητας και αισθητικής.

Ειδικότερα, η εφετινή εκδήλωση GREAT WINES: «A Greek Symposium: Wine Tasting»  αξιοποιώντας την αρχαία και σύγχρονη έννοια του «Συμποσίου», στη οποία συνυπάρχουν αρμονικά η συζήτηση, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων επί συγκεκριμένου θέματος, καθώς και παράθεση δείπνου μετά οινοποσίας, συμπεριέλαβε οργανωτικά τις εξής επιμέρους δράσεις:

α) Ενημερωτική ημερίδα αποκλειστικά για επαγγελματίες και δημοσιογράφους του κλάδου της εστάσης, όπου συμμετείχαν 120 επαγγελματίες και δημοσιογράφοι, καθώς και 13  επιλεγμένα ελληνικά οινοποιεία.

Στο Εργαστήριο απηύθυνε χαιρετισμό η κα Πρέσβυς, ενώ ο υπογράφων παρουσίασε πάνελ ομιλητών, στο οποίο συμμετείχαν η Οινολόγος κα Χρύσα Γιατρά- Μπάτζη, η οποία μίλησε στο κοινό για τις ελληνικές ποικιλίες σταφυλιών και κρασιών, η Αλβανή δημοσιογράφος κα Fjodora Fiore, ειδική σε θέματα life & style, η οποία, σημειωτέον,  μέσα από την εκπομπή της στο τηλεοπτικό κανάλι NEWS 24, προέβαλε συγχρόνως τα ελληνικά κρασιά και την ελληνική κουζίνα, η  φιλοξενούμενη δημοσιογράφος κα Ελένη Καλογεροπούλου, ο κορυφαίος στην Αλβανία Chef κ. Renato Mekolli, πολύ γνωστός από το Εστιατόριο Funky Gourmet στην Αθήνα, καθώς και ο Αλβανός Οινολόγος-Sommelier κ. Ilir Lagji, ο οποίος αφού εργάστηκε επιτυχημένα στον κλάδο της εστίασης στη Σαντορίνη, δραστηριοποιείται σήμερα στην Αλβανία.

Η συζήτηση διεξήχθη σε υψηλό επίπεδο και σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα, καθώς οι αλβανοί συνομιλητές μέσα από την πολύτιμη επαγγελματική εμπειρία που απέκτησαν στην Ελλάδα, εξεδήλωσαν την αγάπη τους για τη χώρα μας και τη διάθεση να συνεργαστούν με τα ελληνικά οινοποιεία και γενικότερα με ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου, αναπτύσσοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη διμερή συνεργασία σε εν λόγω τομέα. Παράλληλα παραχωρήθηκαν συνεντεύξεις από τους panelists, οι οποίες έτυχαν ευρείας προβολής στα μέσα μαζικής ενημέρωσης τόσο στην Αλβανία, όσο και στην Ελλάδα.  Οι ηλεκτρονικοί σύνδεσμοι σχετικά με τις τηλεοπτικές παρουσιάσεις της ημερίδας: 

News 24  https://youtu.be/usVnZHL_yWA

Vizion Plus TV  https://youtu.be/3uiqNpGNoak

http://www.star.gr/tv/shows/mesimeriano-deltio-eidiseon/    (στο 32' 30'' το ρεπορταζ για την εκδήλωση προώθησης ελληνικών κρασιών στην Αλβανία).

Ακολούθησε επαγγελματική γευσιγνωσία ελληνικών κρασιών από τους συμμετέχοντες ειδικούς με κρασιά (λευκά, ροζέ και κόκκινα) από τα εξής οινοποιεία: Κτήμα Νικολάου (Νεμέα), Νίκος Λαζαρίδης (Δράμα), Κτήμα Μοσχόπολις (Θεσσαλονίκη), Οινοποιείο Διόνυσος (Κόρινθος), Κρασιά Τσάνταλη (Β. Ελλάδα και Σαντορίνη), Μονή Μυλοποτάμου Αγίου Όρους, Κτήμα Χατζημιχάλη (Αταλάντη), Σεμέλη (Νεμέα), Κτήμα Βακάκη (Σάμος), Οινοποιείο Μεσενικόλας (Καρδίτσα), Κρασιά Μπαραφάκα (Νεμέα), Κτήμα Γκαζορίτη (Σέρρες) και Κτήμα Γεροβασιλείου (Θεσσαλονίκη).

 Τέλος πραγματοποιήθηκαν διμερείς συναντήσεις (Β2Β) των εκπροσώπων των ελληνικών οινοποιείων με εισαγωγικές αλβανικές επιχειρήσεις από τον κλάδο της εστίασης (σούπερ μάρκετ, εστιατόρια, wine bars κ.τ.λ), οι οποίοι εξέφρασαν ζωηρό ενδιαφέρον σχετικά με τη διαθεσιμότητα των ελληνικών κρασιών στην αλβανική αγορά, ενώ παράλληλα εδόθησαν συνεντεύξεις προς τους παριστάμενους δημοσιογράφους,  τόσο από τον υπογράφοντα, όσο και από τους συμμετέχοντες στο πάνελ και τους οινοπαραγωγούς.

β) Οινική και γαστρονομική εμπειρία  για το ευρύ καταναλωτικό κοινό

Η εκδήλωση περιελάμβανε και τα καθιερωμένα πλέον από το Γραφείο μας GR-EAT Gala Dinners, τα οποία έλαβαν χώρα  στις 19 και 20 Ιουνίου τ.ε. στην Αίθουσα Queen Geraldine του Ξενοδοχείου. Το μενού περιελάμβανε τέσσερα πιάτα από τον διακεκριμένο Έλληνα Executive Chef του Ξενοδοχείου Makedonia Palace, κ. Σωτήρη Ευαγγέλου, ταιριασμένα αρμονικά από την Οινολόγο κα Γιατρά με 11 ετικέτες από γηγενείς ποικιλίες ελληνικών σταφυλιών  (μοσχάτο, μοσχοφίλερο μαντινείας, μαλαγουζιά, ασύρτικο, αγιωργίτικο, λημιώνας, μαυροτράγανο, ξυνόμαυρο, λημνιό), στους ήχους ζωντανής ελληνικής μουσικής από τριμελές ελληνικό μουσικό συγκρότημα. Η προσέλευση και τις δύο βραδιές  ήταν μεγάλη με 400 άτομα συνολικά, μεταξύ των οποίων αλβανοί παράγοντες της οικονομικής και κοινωνικής ζωής και του τύπου, καθώς και στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων.

Οι χορηγοί της εκδήλωσης ήταν το Δικηγορικό Γραφείο Ε. Ναβρίδη, η Εταιρεία PPC ALBANIA (ΔΕΗ), το Ξενοδοχείο PLAZA TIRANA HOTEL, η Διαφημιστική OGILVY & MATHER ALBANIA, η AEGEAN AIRLINES και η Εταιρεία ANTEA CEMENT (Τσιμέντα ΤΙΤΑΝ).

Οι χορηγοί επικοινωνίας ήταν τα εδώ τηλεοπτικά κανάλια NEWS 24, IN TV και VISION PLUS, ο ραδιοφωνικός σταθμός LOVE RADIO, οι αλβανικές εφημερίδες PANORAMA και ALBANIAN DAILY NEWS, με εκτενή επαινετικά δημοσιεύματα και με την προβολή του σχετικού διαφημιστικού σποτ στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (αποστέλλεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).

Επίσης  συνεργάτες για τη διοργάνωση της εκδήλωσης ήταν η  Ένωση Ελληνικών Επιχειρήσεων, η Εταιρεία  APLHA PLAN, καθώς και ο εισαγωγικός οίκος κρασιών VINOTECAL.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που ανάλογη εκδήλωση προβολής του ελληνικού οίνου έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Αλβανία, η δημοσιότητα που δόθηκε στο γεγονός με εκτεταμένα ρεπορτάζ και επαινετικά σχόλια ήταν ευρεία στα εδώ μέσα μαζικής ενημέρωσης (τηλεοπτικοί σταθμοί NEWS 24,  TEMA TV, VISION PLUS και IN TV, ραδιοφωνικός σταθμός LOVE RADIO), ακόμα και σε έντυπα εθνικής εμβέλειας (Εφημερίδες PANORAMA και ALBANIAN DAILY NEWS), καθώς και στην Ελλάδα από το ΑΠΕ.

Υπό το φως των ανωτέρω θεωρούμε ότι ο πρώτος στόχος για ένα πρώτο άνοιγμα στην αλβανική αγορά που μέχρι σήμερα οι Έλληνες οινοπαραγωγοί είχαν αφήσει αναξιοποίητη επετεύχθη,  ωστόσο θα ήταν σκόπιμη η ανάληψη περαιτέρω προωθητικών δράσεων άμεσα, προκειμένου να μη χαθεί η ευνοϊκή  συγκυρία, καθώς η προώθηση του ελληνικού life style είναι ίσως το ζητούμενο.

Ειδικότερα, δεδομένου ότι υφίστανται σχετικά προγράμματα προώθησης συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. (Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων- Δ/νση προώθησης γεωργικών προϊόντων-Τμήμα προγραμμάτων προώθησης οίνου και λοιπών προϊόντων), ενδείκνυνται, σε συνεργασία και με την ΕΔΟΑΟ,  εβδομάδα ελληνικού κρασιού σε επιλεγμένα σημεία πώλησης και προβολή με σχετικό προωθητικό υλικό (έντυπα και σποτ) στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τον τύπο.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports