header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Εκτίμηση επιχειρηματικού κινδύνου
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΡΟΥΜΑΝΙΑ
Ημερομηνία: 21/09/2018
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Βουκουρεστίου
Κείμενο:

Εκτίμηση επιχειρηματικού κινδύνου         

Για τις διεθνείς πληρωμές (εισαγωγές) ο πλέον συνηθισμένος τρόπος πληρωμής είναι η μεταβίβαση των χρημάτων με τραπεζικό έμβασμα μέσω SWIFT, μία λύση η οποία προϋποθέτει εμπιστοσύνη μεταξύ του προμηθευτή και του πελάτη. Σε αντίθετη περίπτωση, το καλύτερο μέσον είναι η ενέγγυος βεβαιωμένη πίστωση ή η πληρωμή έναντι πιστωτικών εγγράφων, που παρουσιάζει το πλεονέκτημα της εγγυημένης πληρωμής (παραλαβή εμπορευμάτων με σύγχρονη πληρωμή μέσω τραπέζης με την παρουσίαση των παραστατικών εισαγωγής στα τελωνεία της χώρας). Συνηθίζεται ακόμη η πληρωμή προκαταβολής κατά την έκδοση του τιμολογίου και κατόπιν η καταβολή του υπολοίπου ποσού κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων.

Το Κεντρικό και τα περιφερειακά επιμελητήρια Ρουμανίας, σε συνεργασία με την ιδιωτική εταιρεία παροχής χρηματοοικονομικών αναφορών RisCo, ίδρυσαν νέα υπηρεσία έκδοσης πιστοποιητικού ‘ρίσκου’ επιχειρηματικής συνεργασίας, βάσει του οποίου μπορούν οι επιχειρήσεις να πληροφορούνται, έναντι μικρής αμοιβής, για την φερεγγυότητα του προς επιλογή συνεργάτη. To εν λόγω πιστοποιητικό "certificatul Risc Partener", αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για τους Έλληνες επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να συνεργασθούν με ρουμανικές επιχειρήσεις, αφού προσφέρει βαθμολόγηση της φερεγγυότητας της επιχείρησης από το επίπεδο 1 έως το επίπεδο 10, ενώ περιλαμβάνονται επιπλέον 3 χρώματα, ήτοι κόκκινο (επιχειρήσεις υψηλού κινδύνου), κίτρινο (επιχειρήσεις μέτριου κινδύνου) και πράσινο (επιχειρήσεις μικρού κινδύνου).

Στο εν λόγω πιστοποιητικό οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες επιθυμούν την έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας με νέες ρουμανικές επιχειρήσεις, δύνανται να λάβουν συμπληρωματικές πληροφορίες, όπως βαθμός ρευστότητας της επιχείρησης, χρηματοδοτική της δυνατότητα, πιθανότητα πτώχευσης, δυνατότητα πληρωμών, μετοχική σύνθεση κ.α. με αποτέλεσμα να βαθμολογείται η νέα εταιρεία με συγκεκριμένα δεδομένα, προς αποφυγή κινδύνου επιχειρηματικής συνεργασίας. Για την νέα αυτή υπηρεσία, έχει δημιουργηθεί ειδική ιστοσελίδα (www.riscpartener.ro), στην οποία υπάρχουν διαθέσιμες γενικές πληροφορίες καθώς και κατάλογος των υπεύθυνων ανά περιοχή ενδιαφέροντος.

Σε περίπτωση διαφοράς

Το 2013 εισήλθε στο ρουμανικό δίκαιο η κοινοτική οδηγία 2011/7/EE του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16.02.2011, η οποία αφορά στην καταπολέμηση της καθυστέρησης πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές, υιοθετώντας, στην θεωρία, ένα ανώτατο διάστημα πληρωμής 60 ημερών. Στόχος ήταν να τεθεί τέλος σε καθυστερήσεις πληρωμών, που επιβαρύνουν το επιχειρηματικό κλίμα και δημιουργούν προβλήματα στην ρευστότητα των επιχειρήσεων. Είναι, έτσι, πιο εύκολο τώρα να προσφύγει κανείς στα δικαστήρια και να ζητήσει την εκτέλεση πληρωμής. Τα επιτόκια, που εφαρμόζονται για τις καθυστερήσεις πληρωμών είναι πλέον νομοθετημένα. Παρόλα αυτά, σε περίπτωση διαφοράς, τα κατά τόπο αρμόδια δικαστήρια είναι πάντα τα ρουμανικά, ενώ σε περίπτωση διαιτησίας, το Διαιτητικό Τμήμα του Ρουμανικού Επιμελητηρίου δύναται να επιληφθεί της υποθέσεως, εκτός αν στο συμβόλαιο ορίζει διαφορετικά.

Θα πρέπει επομένως, εκ των προτέρων, ο επιχειρηματίας να αναζητήσει πληροφορίες για τη φερεγγυότητα της ρουμανικής εταιρείας, με την οποία πρόκειται να συνεργασθεί, επικοινωνώντας, πριν την υπογραφή συμβολαίου, με εξειδικευμένες εταιρείες, τράπεζες, καθώς και με το Γραφείο μας.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports