header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Ενδιαφέρον επένδυσης σε "χερσαίο λιμάνι(dry port)" Βελιγραδίου από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης(ΟΛΘ).
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΣΕΡΒΙΑ
Ημερομηνία: 16/06/2020
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Πρεσβείας Βελιγραδίου
Κείμενο:

Η γεωγραφική θέση της Σερβίας επιτρέπει την ανάπτυξη της έννοιας των "χερσαίων λιμένων (Dry Ports)", καθώς είναι κοντά σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Αδριατικής και της Μαύρης Θάλασσας, το οποίο έχει ιδιαίτερη σημασία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας «Belt and Road» και την έναρξη κατασκευής του σιδηροδρόμου μεγάλης ταχύτητας Βελιγραδίου-Βουδαπέστης, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενδιαφέρθηκε για την κατασκευή τερματικών σταθμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα λεγόμενα "χερσαία/ξηρά λιμάνια", στα τέλη του 2019.

Λόγω της πανδημίας COVID-19, υπήρξε κάποια καθυστέρηση, αλλά οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να ενταθούν μόλις αρθούν οι περιορισμοί, λόγω της ανάγκης να εξεταστούν όλες οι επιλογές στον τομέα - σύμφωνα με το σερβικό Υπουργείο Κατασκευών, Μεταφορών & Υποδομών.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι μόνο ένα από τα λιμάνια που εξετάζονται κατά τον προγραμματισμό της ανάπτυξης λιμένων και χερσαίων τερματικών.

Για τη Σερβία, τα λιμάνια του Πειραιά, της Κωνστάντζας, της Ριέκα, του Κόπερ και του Ντράκ έχουν επίσης μεγάλη σημασία. Όλα αυτά τα λιμάνια είναι πολύ σημαντικά για την εισαγωγή, αλλά κυρίως για τις εξαγωγές της Σερβίας και για τη λειτουργία των ποτάμιων λιμένων.

Με άλλα λόγια, ο χερσαίος τερματικός σταθμός πρέπει να παρακολουθεί την ανάπτυξη αυτών των θαλάσσιων λιμένων, ώστε να επιτρέπει στην εγχώρια οικονομία να προωθεί  αποτελεσματικά τα προϊόντα της σε ξένες αγορές.

Όλα τα ποτάμια λιμάνια που συνδέονται με το σιδηροδρομικό δίκτυο και όλους τους διατροπικούς τερματικούς σταθμούς μπορούν να θεωρηθούν ως είδος χερσαίων τερματικών. Το κύριο πρόβλημα των τερματικών σταθμών στη Σερβία είναι ότι δεν συνδέονται επαρκώς με τους θαλάσσιους λιμένες της περιοχής για να θεωρηθούν πραγματικοί χερσαίοι τερματικοί σταθμοί.

Τα τερματικά "χερσαίου λιμένα" δημιουργήθηκαν με σκοπό τη σύνδεση σιδηροδρομικών, οδικών και θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports