Ενημερώσεις ανά θέμα
Εγγραφή στο Newsletter
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ AΡΧΕΙΟΥ
Κατηγορίες κειμένου: | |
---|---|
Χώρα αναφοράς: |
![]() |
Ημερομηνία: | 02/02/2023 |
Έκδοση: | Γραφείο Ο.Ε.Υ. Λευκωσίας |
Κείμενο: | Αντισταθμιστικά μέτρα υπέρ της ευρωπαϊκής -και κυπριακής ναυτιλίας- που επηρεάζεται από τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με σημαντικότερο την παράταση για μια δεκαετία του ειδικού φορολογικού καθεστώτος για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Ο κ/ Υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Β. Δημητριάδης, αναφερόμενος στο θέμα επεσήμανε τη δέσμευση Ευρωπαϊκής Επιτροπής με πρωτοβουλία της Κύπρου για τη λήψη υποστηρικτικών μέτρων για την ευρωπαϊκή ναυτιλία, τα οποία θα παρουσιαστούν το αμέσως προσεχές διάστημα. Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2022 οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να θέσουν ανώτατο όριο τιμών για το ρωσικό πετρέλαιο, το οποίο διακινείται διά θαλάσσης στα 60 USD ανά βαρέλι. Κίνα και Ινδία συνεχίζουν να αγοράζουν πετρέλαιο από τη Ρωσία και μάλιστα σε τιμές χαμηλότερες του πλαφόν. Την περασμένη Πέμπτη 26.1. τ.ε. η τιμή για το ρωσικό αργό τύπου Ουράλια ήταν 47 USD ανά βαρέλι, τιμή χαμηλότερη από τα 84 USD ανά βαρέλι του αργού αναφοράς Brent. Σύμφωνα με διεθνείς ναυτιλιακούς αναλυτές και δεδομένου ότι έχει ξεκινήσει συζήτηση για περιορισμό του ανώτατου ορίου στα 45 USD ανά βαρέλι για προϊόντα όπως μαζούτ ή ντίζελ, ενδεχόμενη λήψη σχετικής απόφασης αναμένεται να έχει σημαντική επίδραση στη Ρωσία, διότι τα πετρελαιοειδή είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η Ρωσία μπορεί να εξάγει το αργό πετρέλαιό της. Σύμφωνα με τον κ/ Υφυπουργό Ναυτιλίας, εξετάζονται μέτρα σε τρεις κατευθύνσεις:
Τέλος, σύμφωνα με τις επισημάνσεις του κ. Δημητριάδη, η κ/ πλευρά θεωρεί ότι τα υπό εξέταση μέτρα θα συμβάλουν στην προσπάθεια να πειστούν οι πλοιοκτήτες να μην εγκαταλείψουν την ευρωπαϊκή σημαία, ενώ θετική συμβολή σε αυτήν την προσπάθεια θα έχει και η συνειδητοποίηση της σημασίας της ναυτιλίας για την ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης. Μια ισχυρή ναυτιλία και ένας μεγάλος εμπορικός στόλος, υπό τον έλεγχο των κ-μ, διασφαλίζει την τήρηση των επίπεδων ασφάλειας που έχει θεσπίσει η ΕΕ, την ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία καθώς και τους κλιματικούς στόχους για τον πράσινο μετασχηματισμό (μείωση καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55 % έως το 2030), στον οποίο σημαντικό κομμάτι αφορά τη ναυτιλία. |