Search

Search Icon

search

header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Διαχρονική απεικόνιση πορείας ιδιωτικοποίησης ιταλικού αερομεταφορέα
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΙΤΑΛΙΑ
Ημερομηνία: 30/05/2023
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο)
Κείμενο:

Σε πλαίσιο διαχρονικής απεικόνισης, επισημαίνεται, ότι το 2019, η δικομματική Kυβέρνηση Conte I (συνεργασία Μ5S και Lega), διεξήγαγε εντατικές διαπραγματεύσεις με την Lufthansa, που όμως διεκόπησαν όταν ανέλαβε η μονοκομματική Κυβέρνηση Conte II (Μ5S).

Με την Κυβέρνηση Draghi, το Σεπτέμβριο του 2022 σε εγγύτητα πριν την διεξαγωγή των τελευταίων εκλογών, ανακοινώθηκε η έναρξη αποκλειστικής διαπραγμάτευσης με την κοινοπραξία του αμερικανικού επενδυτικού Fund Certares Management και των αεροπορικών εταιρειών Delta Airlines και Air France-KLM, ως προσφορότερη πρόταση έναντι των προτάσεων των εταιρειών MSC Cruises και Lufthansa, ωστόσο δεν επετεύχθη συμφωνία εντός της περιόδου που είχε ορίσει η τότε ιταλική κυβέρνηση.

Μεσούσης δε, της προεκλογικής περιόδου, συγκρατείται πολιτική θέση των Fratelli d’ Italia, για πάγωμα της διαδικασίας, με στόχο την παραμονή της ΙΤΑ στο δημόσιο, ενώ ο νυν Ι/ Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Giancarlo Giorgetti (Lega) ήταν σταθερά υποστηρικτής της εισόδου της Lufthansa. Η νομοθετική παρέμβαση της Κυβέρνησης Meloni, να ηγείται αεροπορική εταιρεία της πλειοδότριας κοινοπραξίας ανέτρεψε τα έως τότε δεδομένα και επί της ουσίας απελευθέρωσε τις διαδικασίες και προδιέγραψε την εξαγορά της ΙΤΑ από την Lufthansa.

Ως ήταν αναμενόμενο, η ανακοίνωση της εν λόγω επενδυτικής συμφωνίας, έγινε αντικείμενο έντονης κριτικής της Κυβέρνησης Meloni, από τον Πρόεδρο του M5S, Conte, που προέβη σε λογοπαίγνιο για το κόμμα της, Fratelli d’ Italia (Αδερφοί της Γερμανίας αντί Αδερφοί της Ιταλίας), αντίθετα, η γενικότερη αντίδραση της αντιπολίτευσης και των συνδικαλιστικών οργανώσεων ήταν συναινετική, ιδιαίτερα δε, με την είσοδο της εταιρείας στην Star Alliance και με την προοπτική ανάπτυξης της εταιρείας, που αναμένεται να διασφαλίσει νέες θέσεις εργασίας.

Το επενδυτικό ενδιαφέρον της Lufthansa για τον ιταλικό αερομεταφορέα ανατρέχει σε βάθος χρόνου, με στόχο την απόκτηση του πλήρους ελέγχου των μετοχών. Με την εν λόγω επενδυτική συμφωνία, η Lufthansa θα αποκτήσει μερίδιο 41% στην ITA έναντι 325 εκατ. ευρώ, μέσω αύξησης κεφαλαίου, ενώ το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών έχει δεσμευτεί, από πλευράς του κεφαλαιακή ένεση ύψους 250 εκατ. ευρώ, γεγονός που θα επιτρέψει την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, χωρίς να αποκλείεται, σε μεταγενέστερο στάδιο, διερεύνησης της δυνατότητας για πιθανή απόκτηση των υπόλοιπων μετοχών από τον γερμανικό αερομεταφορέα.

Η Ιταλία είναι η δεύτερη πιο σημαντική ξένη αγορά για τη Lufthansa μετά τις ΗΠΑ. Η στρατηγική της για την ITA είναι να καθιερωθεί ως ηγετικός παίκτης μεταξύ των εταιρειών πλήρους εξυπηρέτησης στους τομείς διηπειρωτικών, διεθνών και εγχώριων αερομεταφορών, με ιδιαίτερη στόχευση στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, σε άρρηκτη συνάρτηση με την αξιοποίηση της ευάριθμης ιταλικής ομογένειας. Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο εκτιμάται αύξηση εσόδων κατά 2,5 δισ. ευρώ το 2023 και 4,1 δισ. ευρώ το 2027. Τα εν λόγω οικονομικά αποτελέσματα θα επιτρέψουν, την ανάπτυξη και την ανανέωση του στόλου σε 94 αεροσκάφη έως το 2027, από 71 σήμερα, με μέση ηλικία τα πέντε έτη, με στόχο την βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Το εργατικό δυναμικό, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί σε 4.300 υπαλλήλους φέτος ως αποτέλεσμα των 1.200 προσλήψεων που ολοκληρώνονται επί του παρόντος, θα ανέλθει σε άνω των 5.500 στο τέλος του επιχειρηματικού σχεδίου.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov