header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Δράση προβολής ελληνικού χειμερινού τουρισμού με θέμα «ταξίδι την περίοδο των Χριστουγέννων». Τόκυο, 04 Δεκεμβρίου 2018
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΙΑΠΩΝΙΑ
Ημερομηνία: 18/12/2018
Συναπτόμενο αρχείο: Photos Agora jp.zip
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Τόκυο (Αρμοδιότητα και για Μικρονησία, Νησιά Μάρσαλ, Τουβαλού)
Κείμενο:

Ημερίδα προβολής του ευρωπαϊκού τουρισμού με θέμα «ταξίδι την περίοδο των Χριστουγέννων», πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου τ.ε., στην έδρα της εδώ Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην ημερίδα, συμμετείχαν εκπρόσωποι 18 κ-μ της ΕΕ. Την ευθύνη του συντονισμού της ελληνικής συμμετοχής, είχε η κα Ειρήνη Καμά, Γραμματέας Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Α’. Ανάλογες εκδηλώσεις είχαν πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο 2016 και 2017.

Η εδώ Πρέσβης της Ευρωπαϊκής Ένωσης κα Patricia Flor, και ο Αναπληρωτής Διευθυντής της Ένωσης Τουριστικών Πρακτορείων Ιαπωνίας Japan Association of Travel Agents-JATA απηύθηναν τις εναρκτήριες ομιλίες σε 200 περίπου εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης και τουριστικών γραφείων οι οποίοι παρακολούθησαν την ημερίδα.

Της παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος κάθε χώρας χωριστά, ακολούθησαν κατ΄ ιδίαν συναντήσεις με τους εκπροσώπους κάθε κράτους μέλους της Ε.Ε.. Το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Τόκυο, εκτιμώντας την ανάγκη διαφοροποίησής του ελληνικού προϊόντος από τις «Χριστουγεννιάτικες Αγορές» το οποίο προβάλλονταν κυρίως από τα υπόλοιπα κράτη μέλη, πρότεινε «πακέτο» επίσκεψης σε μία από τις πλέον κοσμοπολίτικες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες της Νότιας Ευρώπης, την Αθήνα, η οποία παρουσιάζει εξαιρετικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις άλλες πρωτεύουσες του Ευρωπαϊκού νότου. Το ελληνικό προϊόν που παρουσιάσαμε, αποτελεί έναν μοναδικό συνδυασμό πολιτιστικού ταξιδιού στην ευρωπαϊκή ιστορία που ξεκινά από τους πρότερους αρχαίους χρόνους και φθάνει στις μέρες μας (πχ. Ακρόπολη, μουσεία, ολυμπιακό στάδιο, Νεοκλασική Αρχιτεκτονική, σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις-ίδρυμα Νιάρχος κλπ), πολιτισμικής παράδοσης και μοναδικών εθίμων κληρονομιά της κοινής ευρωπαϊκής κουλτούρας, σύγχρονου τρόπου ζωής και διασκέδασης και μίας μοναδικής εμπειρίας ημερήσιας κρουαζιέρας στα νησιά του Αργοσαρωνικού, δεδομένης της ηλιοφάνειας στην περιοχή της Αττικής και τους χειμερινούς μήνες, με υλικό που μας διέθεσαν οι Δήμοι των νησιών του Αργοσαρωνικού. Στο πλαίσιο αυτό, πέραν της Ακρόπολης, των μουσείων (πχ. Ακρόπολης, Εθνικό Αρχαιολογικό, Βυζαντινό, Μπενάκη, νομισματικό κτλ), της Πλάκας, των Ευζώνων κτλ, παρουσιάστηκαν παραδοσιακά ελληνικά Χριστουγεννιάτικα έθιμα, (πχ. Κάλαντα, καραβάκι κλπ) καθώς και παραδοσιακά εδέσματα και γλυκίσματα (μελομακάρονα, κουραμπιέδες, τυροπιττάκια με φέτα) τα οποία ετοίμασε ελληνικό εστιατόριο στο Τόκυο χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ελληνικά υλικά. Ειδική αναφορά πραγματοποιήθηκε στο έθιμο των «καλάντων» το οποίο θυμίζει το αγγλοσαξονικό έθιμο «treat or trick».

Το μοναδικό αυτό «πακέτο» που παρουσιάστηκε στο τουριστικό επιχειρηματικό κοινό του Τόκυο, προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον δεδομένου ότι όπως μας ανέφεραν πολλοί τουριστικοί πράκτορες, αγνοούσαν τον πλούτο και την ποικιλία του ελληνικού χειμερινού τουριστικού προϊόντος, το οποίο κατά γενική ομολογία, παρουσιάστηκε τόσο ανταγωνιστικό με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, δεδομένης και της γραφικής μοναδικής εικόνας του κεντρικού εμπορικού δρόμου της Αθήνας, της οδού Ερμού, η οποία δεν στερείται ποικιλίας και ποιότητας προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές, οπότε καλύπτεται και η παράμετρος «χριστουγεννιάτικη αγορά». Το κόστος της ελληνικής συμμετοχής στην ημερίδα, ύψους 285 Ευρώ, (κόστος συμμετοχής, κατασκευή banner και έξοδα παρασκευής εδεσμάτων), καλύφθηκε από την εδώ Πρεσβεία με προσωπική παρέμβαση του κ. Πρέσβη.

Η χώρα μας πραγματοποίησε 22 συναντήσεις με εκπροσώπους ιαπωνικών τουριστικών επιχειρήσεων (έναντι 15 το 2017) και άλλες 24 με εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης (έναντι 15 το 2017). Ειδικά για την χώρα μας το ενδιαφέρον ήταν αυξημένο σε σχέση με πέρυσι. Υπήρξε ενδιαφέρον από νέα ιαπωνικά πρακτορεία που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα (θα ακολουθήσει έγγραφο με επιμέρους ζητήσεις). Πέρα από τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, τα νησιά των Κυκλάδων, ιδίως την Σαντορίνη και την Μύκονο, υπήρξε ενδιαφέρον για την προβολή νέων προορισμών και σύνδεσή τους με τους επερχόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο το 2020. Υπήρξε επίσης ενδιαφέρον για την ελληνική γαστρονομία ενώ ιδιάιτερο ενδιαφέρον προσέλκυσε το προϊόν «ελληνική κρουαζιέρα».Τέλος, διανεμήθηκε διαφημιστικό υλικό του ΕΟΤ όπως και του Γραφείου ΟΕΥ Τόκυο , στην ιαπωνική γλώσσα.

Η εκδήλωση καλύφθηκε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, βλ. http://www.jwing.net/news/6865, http://www.jwing.net/news/7778. Η ελληνική συμμετοχή απέσπασε ιδιαίτερα θετικά σχόλια (βλ. ενδεικτικά https://bit.ly/2GkSoXr, https://bit.ly/2rCpbgr). Θεωρήθηκε εν γένει επιτυχημένη και εκτιμάται ότι θα επαναληφθεί για 4η φορά και το 2019.

Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό (φωτογράφος: κα Junko Nagata, www.greecejapan.com).

Ο Προϊστάμενος

Σπυρίδων Οικονόμου

Σύμβουλος Ο.Ε.Υ. Β΄

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports