header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Αντίκτυπος κορονοϊού σε δραστηριότητα γαλλικών επιχειρήσεων
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 21/02/2020
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Συνάντηση στο γαλλικό Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών πραγματοποιήθηκε σήμερα μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων επαγγελματικών ενώσεων, προκειμένου να καταγραφεί ο αντίκτυπος της επιδημίας του κορονοϊού στη δραστηριότητα των γαλλικών επιχειρήσεων. Στόχος του γαλλικού Υπουργείου είναι καταρχήν να γίνει ένας απολογισμός, αλλά και ταυτόχρονα να προετοιμασθούν οι αρχές για τις δυσκολίες που ήδη αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν προσεχώς οι εταιρείες.

Οι τομείς που φαίνεται ότι επηρεάζονται περισσότερο από την επιδημία είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, οι εναέριες και θαλάσσιες μεταφορές, οι χημικές και φαρμακευτικές βιομηχανίες και ο τομέας του τουρισμού. Ωστόσο, προς το παρόν, οι συνέπειες που συνδέονται με την επιδημία δεν είναι ακόμα ισχυρές ή δεν έχουν γίνει ιδιαίτερα εμφανείς, με εξαίρεση την εκτίμηση που ανακοίνωσε εχθές η Air France ότι ο κορονοϊός έχει κοστίσει μέχρι στιγμής στην εταιρεία 150-200 εκ. ευρώ.

Σε μακροοικονομικό επίπεδο, οι οικονομολόγοι του γαλλικού Υπουργείου εκτιμούν ότι η επίδραση του κορονοϊού θα μειώσει την αύξηση του γαλλικού ΑΕΠ κατά 0,1% κατά το τρέχον έτος. Ωστόσο, συνιστούν προσοχή, καθώς θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τη Σαγκάη έως το Ρότερνταμ απαιτείται διάστημα τεσσάρων έως πέντε εβδομάδων, ενώ η θέση σε καραντίνα περιοχών της Κίνας και η διακοπή λειτουργίας πολλών εργοστασίων άρχισε μόλις στις 24 Ιανουαρίου. Έτσι, εάν η κρίση διαρκέσει μέχρι τα μέσα Μαρτίου, τότε τα προβλήματα θα καταστούν δυσκολότερα.

Σημειώνεται ότι η Γαλλία πραγματοποίησε πέρυσι εισαγωγές από την Κίνα συνολικής αξίας 53 δισ. ευρώ. Οι κλάδοι, οι οποίοι διατρέχουν τους σοβαρότερους κινδύνους, είναι αυτός της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος προμηθεύεται από την Κίνα σειρά εξαρτημάτων, και αυτός της μαζικής διανομής, όπου οι πωλήσεις ενδυμάτων, καθώς και ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, συσκευών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών θα μπορούσαν τελικά να πληγούν από τον κορονοϊό.

Ταυτόχρονα, ανησυχίες υπάρχουν και στον γαλλικό τομέα HORECA (Ξενοδοχεία, Εστιατόρια, Καφέ), καθώς οι Κινέζοι τουρίστες δαπανούν περίπου 4 δισ. ευρώ για να επισκεφθούν τη χώρα. Το ίδιο ισχύει και για τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας, για την οποία η Κίνα αποτελεί σημαντικό αγοραστή. Αντίθετα, ο τομέας της αεροναυπηγικής, ο οποίος εξάγει μαζικά στην Κίνα (8 δισ. ευρώ το 2019) φαίνεται να πλήττεται ελαφρύτερα, καθώς οι συμβάσεις είναι μακροπρόθεσμες και οι συνέπειες θα πρέπει να είναι πιο ήπιες.

Συνολικά, ο Σύνδεσμος Γαλλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών MEDEF επιβεβαιώνει ότι η επιδημία του κορονοϊού αναμένεται να πλήξει αρκετούς τομείς της γαλλικής οικονομίας, ωστόσο, είναι ακόμη νωρίς για να ποσοτικοποιηθεί ο αντίκτυπος με ακρίβεια.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports