header

Ανακεφαλαιοποίηση της Air France ύψους 4 δισ. Ευρώ
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 12/04/2021
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Τα διοικητικά συμβούλια του γαλλο-ολλανδικού ομίλου Air France-KLM και της Air France ενέκριναν, τη Δευτέρα, 5.4.2021, το σχέδιο ανακεφαλαιοποίησης της τελευταίας από το γαλλικό κράτος, ύψους 4 δισ. Ευρώ. Το εν λόγω εγχείρημα εξασφάλισε την κατ 'αρχήν συμφωνία της Ευρ. Επιτροπής πριν μια εβδομάδα, ενώ απομένει να οριστικοποιηθεί η ανακεφαλαιοποίηση της ολλανδικής KLM, με επιπλέον 1 δισ. Ευρώ.

Η εν λόγω ανακεφαλαιοποίηση θα επιτρέψει στον γαλλικό αερομεταφορέα να εξισορροπήσει τον ισολογισμό του και να απορροφήσει τις ζημίες που έχουν προκύψει εξ' αιτίας της υγειονομικής κρίσης. Η νέα ενίσχυση προς την Air France χορηγείται σχεδόν ένα έτος μετά την παροχή αρχικής στήριξης ύψους 7 δισ. Ευρώ από την γ/κυβέρνηση, εκ των οποίων 4 δισ. Ευρώ σε εγγυημένα από το κράτος τραπεζικά δάνεια (PGE) και 3 δισ. Ευρώ με άμεσο κρατικό δανεισμό.

Μέρος της ανακεφαλαιοποίησης θα πραγματοποιηθεί με μετατροπή του άμεσου δανείου ύψους 3 δισ. Ευρώ που χορηγήθηκε τον Ιούνιο 2020, σε μετατρέψιμα ομόλογα, που θεωρούνται οιονεί ίδια κεφάλαια. Εκτός από την μετατροπή χρέους, θα υπάρξει και αύξηση κεφαλαίου έως 1 δισ. Ευρώ, ανοιχτή κατά προτεραιότητα στους μετόχους της Air France-KLM, η οποία θα συνδυάσει ιδιωτικές τοποθετήσεις και δημόσια προσφορά.

Το γαλλικό κράτος, κατέχει σήμερα το 14,3% του μετοχικού κεφαλαίου και έχει δεσμευτεί να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου της εταιρίας παραμένοντας, ωστόσο, κάτω του ορίου 30%, πέραν του οποίου θα έπρεπε να εκκινήσει δημόσια προσφορά για το σύνολο αυτού. Όπως δήλωσε σε σημερινή ραδιοφωνική συνέντευξη ο Γάλλος Υπουργός Οικονομίας, Οικονομικών και Ανάκαμψης κ. Bruno Le Maire, παρέχοντας νέα οικονομική στήριξη στην Air France, το γ/κράτος καθίσταται ο μεγαλύτερος μέτοχος με ποσοστό που ενδέχεται να αγγίξει το 29.9%, επιβεβαιώνοντας έτσι τη δέσμευσή του στην εταιρία και τους υπαλλήλους της.

Στην διαδικασία θα συμμετάσχει επίσης η China Eastern Airlines (κατέχει μερίδιο 9%), με στόχο να διατηρήσει τα σημερινά επίπεδα συμμετοχής. Η Delta Airlines, με ποσοστό 8,8%, δεν έχει δικαίωμα επένδυσης σε εταιρίες εκτός Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς έλαβε κρατική ενίσχυση στις ΗΠΑ. Τέλος, το ολλανδικό κράτος, με μερίδιο 14%, προτίθεται να παράσχει ενισχύσεις προς την KLM και όχι στον όμιλο.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Air France αναλαμβάνει να καταβάλει προσπάθειες περαιτέρω μείωσης του κόστους και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας, ιδίως μέσω της μη καταβολής μερισμάτων και μπόνους και του παγώματος αποδοχών των "μελών της διοίκησης" έως ότου εξοφληθεί στο 100% η ανακεφαλαιοποίηση. Έτσι, οι εν λόγω δεσμεύσεις συνδέονται με το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των κρατικών ενισχύσεων, ενώ η συμφωνία με την Ευρ. Επιτροπή απαγορεύει στην Air France-KLM να συμμετάσχει με ποσοστό άνω του 10% σε άλλη αεροπορική εταιρία.

Ακόμη, το γαλλικό κράτος αναλαμβάνει την υποχρέωση να αναπτύξει μια «αξιόπιστη στρατηγική εξόδου» εντός 12 μηνών, εκτός εάν έως τότε η κρατική παρέμβαση μειώνεται σε επίπεδα κάτω του 25% των ιδίων κεφαλαίων. Εάν η συμμετοχή του κράτους δεν μειωθεί σημαντικά εντός 6 ετών, τότε θα απαιτηθεί νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης της Air France-KLM.

Επιπλέον, η Air France δεσμεύεται να παραχωρήσει στον ανταγωνισμό 18 χρονοθυρίδες στο αεροδρόμιο Paris-Orly (ή 9 μετ' επιστροφής ημερησίως), προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανόνες ανταγωνισμού της Ευρ. Επιτροπής. Η ρύθμιση αφορά λιγότερες χρονοθυρίδες σε σχέση με τις 24 σε αριθμό που χρειάστηκε να παραχωρήσει η Lufthansa σε Μόναχο και Φρανκφούρτη.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov