Search

Search Icon

search

header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Πτώση των πωλήσεων λιανικού εμπορίου στη Γαλλία κατά το 2020
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΓΑΛΛΙΑ
Ημερομηνία: 10/03/2021
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων
Κείμενο:

Τα υγειονομικά μέτρα που επεβλήθησαν κατά τη διάρκεια του 2020 για την αποφυγή εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19 είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην εξέλιξη του λιανικού εμπορίου στη Γαλλία. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Γαλλίας, οι λιανικές πωλήσεις στη Γαλλία μειώθηκαν κατά 4,7% το 2020. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τη συγκέντρωση των αποτελεσμάτων της έρευνας λιανικού εμπορίου που διενεργείται κάθε μήνα από την Τράπεζα της Γαλλίας, στην οποία συμμετέχουν 6.700 σημεία πώλησης.

Η επίδραση των μέτρων περιορισμού ήταν διαφορετική ανάλογα με το είδος των προϊόντων, το μέγεθος της επιχείρησης, αλλά και με τα ειδικά χαρακτηριστικά της κάθε περιόδου περιορισμού. Οι πωλήσεις προϊόντων διατροφής αυξήθηκαν ελαφρά κατά 1,1%, σε αντίθεση με τα βιομηχανικά προϊόντα που είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 8,7% κατά τη διάρκεια των δύο περιορισμών(Μάρτιος-Απρίλιος-Μάιος και Νοέμβριος). Αυτή η απότομη πτώση των πωλήσεων βιομηχανικών προϊόντων συγκεντρώνει ετερογενείς τάσεις ανάλογα με τον τύπο του προϊόντος. Οι πωλήσεις προϊόντων για ιδιοκατασκευές DIY (do-it-yourself) και φαρμακευτικών προϊόντων ήταν οι μόνες που αυξήθηκαν κατά 3,8% και 1,4% αντιστοίχως, ενώ τα προϊόντα αρωματοποιίας/υγιεινής/ ομορφιάς, τα υφάσματα και προϊόντα ένδυσης, καθώς και τα υποδήματα φαίνεται να πλήττονται περισσότερο με μειώσεις της τάξης του 22,5%, 16,4% και 14,8% αντίστοιχα.

Όσον αφορά την επίδραση της κρίσης ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, οι πωλήσεις των μικρών επιχειρήσεων μειώθηκαν κατά 7,1%, ενώ οι πωλήσεις μεγάλων λιανοπωλητών αυξήθηκαν συγκρατημένα, κατά 2,4%. Στην τελευταία κατηγορία, η πολύ ισχυρή αύξηση των πωλήσεων εξ αποστάσεως (+26,7%) υπερέβη την απότομη πτώση των πωλήσεων στα πολυκαταστήματα (-31,3%).

Επιπλέον, τα ειδικά χαρακτηριστικά της κάθε περιόδου περιορισμού (σχεδόν καθολικό κλείσιμο την άνοιξη 2020 έναντι διακοπής μόνο των μη ουσιαστικών συναλλαγών τον Νοέμβριο του 2020) είχαν ως αποτέλεσμα τη διαφορετική επίδραση των μέτρων στις πωλήσεις. Έτσι, ο αντίκτυπος του δεύτερου περιορισμού ήταν λιγότερο έντονος από αυτόν του πρώτου. Η μικρή πτώση που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του δεύτερου περιορισμού αντικατοπτρίζει τόσο τη διαφορά στη φύση του περιορισμού, όσο και την προσαρμογή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι οποίοι άρχισαν να ευνοούν πολύ περισσότερο τις πωλήσεις εξ αποστάσεως, εις βάρος των φυσικών πωλήσεων στα καταστήματα. Συγκρίνοντας τους ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης για τους μήνες Απρίλιο και Νοέμβριο, προκύπτει ότι, σε γενικές γραμμές, οι πωλήσεις βιομηχανικών προϊόντων μειώθηκαν λιγότερο κατά τη διάρκεια του δεύτερου περιορισμού (-35,9% το Νοέμβριο του 2020 σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2019) σε σύγκριση με τον πρώτο περιορισμό (-67,5% τον Απρίλιο του 2020 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019).

Συνολικά, σύμφωνα με τη μελέτη της Τράπεζας της Γαλλίας, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής των υγειονομικών μέτρων, το έτος 2020 αναμένεται να επιταχύνει τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, ιδίως με την πολύ ισχυρή αύξηση των εξ αποστάσεως πωλήσεων εις βάρος των πωλήσεων με φυσική παρουσία στα καταστήματα.

Από πλευράς μας σημειώνουμε ότι η εφαρμογή απαγόρευσης κυκλοφορίας στις 18:00 το απόγευμα από τις 16 Ιανουαρίου τ.έ., η οποία βρίσκεται ακόμα σε ισχύ, αναμένεται να οδηγήσει σε χαμηλές πωλήσεις και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ήδη, σύμφωνα με στοιχεία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Παρισίων Île-de-France, η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων που διήρκεσε από τις 20 Ιανουαρίου έως τις 2 Μαρτίου 2021, έχοντας λάβει παράταση κατά δύο εβδομάδες λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία, δεν κατόρθωσε να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων. Το 85% των εμπόρων δεν είναι ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα της περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων: για το 62% αυτών, οι εκπτώσεις δεν απέφεραν επιπλέον κύκλο εργασιών σε σύγκριση με ένα μήνα χωρίς εκπτώσεις, ενώ για το 15% αυτών, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε, στην καλύτερη περίπτωση, μόνο κατά 10%. Συνολικά, για το 90% των εμπόρων, το αποτέλεσμα των εκπτώσεων είναι χαμηλότερο από τον περασμένο χειμώνα, τα έσοδα του οποίου ήταν ήδη μειωμένα λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων που έπλητταν τη χώρα. Ταυτόχρονα, έντονο προβληματισμό προκαλούν τα υψηλά αδιάθετα αποθέματα που έχουν συγκεντρωθεί, κυρίως για τις εταιρείες που δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για την αποθήκευσή τους, ώστε να είναι σε θέση να μεταθέσουν χρονικά την πώλησή τους.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov